În primele patru luni ale anului românii au cumpărat un număr de 1.422 de autoturisme ecologice, în creştere cu 41,35% faţă de aceeaşi perioadă din 2018, când au fost achiziţionate 1.006 de maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).
Din volumul totalul, 1.170 de unităţi sunt autoturisme hibrid, în creştere cu 53,1% faţă de primele patru luni din anul anterior, 184 de unităţi sunt pur electrice (+52,1%), iar 68 de maşini sunt plug-in (-43,8%).
Ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, s-a situat la 2,9%, faţă de 2,3% cât se înregistra în primele patru luni ale anului trecut.
De asemenea, în luna aprilie 2019, au fost comercializate 463 de autoturisme „verzi”, cu 49,3% mai multe faţă de luna anterioară, când s-au vândut 310 unităţi.
În topul celor mai comercializate autoturisme 100% electrice, în perioada ianuarie-aprilie, primul loc a fost ocupat de Nissan – cu 53 de unităţi (de la nicio unitate înregistrată în anul precedent), urmat de Volkswagen – cu 43 de exemplare (+53,6% faţă de perioada similară din 2018), smart (40 unităţi, -14,9%), BMW (25 unităţi, +4,2%), Renault (17 unităţi, +21,4%), Jaguar (5 unităţi, de la niciuna în primele 4 luni din 2018) şi Mercedes Benz (1).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de Toyota – cu 1.010 unităţi, Lexus (54), Honda (31), Ford (29), Kia (23), Honda (14), Hyundai (11), Suzuki (9) şi Land Rover (3).
De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Volvo – cu 27 de unităţi, urmată de Land Rover – cu 17 exemplare, Mitsubishi (12), BMW (5), Mini (4), Mercedes-Benz (2), Porsche (1).