Un spot publicitar pentru un hibrid Lexus a fost interzis de pe televiziunile britanice dupa ce s-a descoperit ca mesajul transmis de acesta este fals, informeaza The Guardian.
In spotul cu pricina, SUV-ul hibrid de lux al companiei nipone, Lexus RX 400h, era prezentat ca un automobil in perfect acord cu mediul inconjurator, teorie criticata aspru de oficialitatile britanice. Mesajul campaniei publicitare "Performanta inalta. Emisii scazute. Zero vina." a atras aspre critici din partea mai multor organizatii ecologiste, care au reusit sa obtina retragerea reclamei de pe canalele TV.
Reclama a atras patru plangeri la Autoritatea pentru Standarde in Publicitate (ASA), care si-a argumentat decizia interdictiei prin faptul ca mesajul campaniei incerca sa induca publicului indeea ca un SUV hibrid consuma si polueaza putin si produce doar efecte negative minime sau chiar deloc asupra mediului.
Ca raspuns, Lexus sustine ca nu a pretins ca vehiculul sau este "putin sau chiar deloc daunatoru mediului", ci doar ca este mai prietenos cu mediul decat SUV-urile standard. Cu toate acestea ASA a hotarat interzicerea reclamei din cauza ca induce publicul in eroare.