Piata auto din Romania se va pastra la nivelul din 2009 in conditiile in care autoritatile vor decide continuarea Programului de innoire a parcului auto national (n.r. Programul Rabla) si in 2010, a declarat directorul comercial al Renault, Dacia, Nissan in Romania, Fabrice Cambolive, citat de NewsIn. "Piata auto din Romania se poate mentine la acelasi nivel ca in 2009 in conditiile in care se va continua programul Remat (n.r. Programul Rabla)", a spus Cambolive.
Conform acestuia, chiar daca Programul Rabla din acest an nu a reusit scoaterea din circulatie a numarului prognozat de autovehicule vechi, acesta poate sustine anul viitor piata si nu va accentua scaderea vanzarilor. "Pentru noi, vanzarile prin acest program au avut cele mai bune rezultate pentru modelul Symbol", a mai spus oficialul Renault.
Pe piata mondiala a autoturismelor, ce a scazut cu 16,5% in prima jumatate a lui 2009, vanzarile grupului Renault au scazut cu 16,5%, mentinand cota de piata constanta, la 3,7%. La nivel mondial, grupul a vandut 1.106.989 autoturisme.
Volkswagen crede ca piata auto europeana nu isi va reveni mai devreme de 2013
Volkswagen AG, cel mai mare constructor auto din Europa, prevede ca piata auto mondiala va reveni la performantele inregistrate inainte de recesiune cel mai devreme in 2013, a declarat directorul executiv Martin Winterkorn, citat de Bloomberg.
Vanzarile de autoturisme s-ar putea diminua in 2009 pentru al doilea an consecutiv, la 49 milioane vehicule, in scadere cu 17% fata de apogeul atins inaintea crizei, iar revenirea nu este garantata in 2010, a spus Winterkorn.
"Este clar ca 2010 va fi un an foarte dificil. Exista semnale din ce in ce mai puternice ca cea mai grava perioada a crizei economice s-a incheiat, insa va fi nevoie de timp pentru ca piata sa isi revina", a adaugat el. Vanzarile de autoturisme si de camioane la nivel mondial au crescut la 59,2 milioane autoturisme in 2007, potrivit cifrelor publicate de institutul IHS Global Insight.
Volkswagen si-a redus in august estimarile privind declinul vanzarilor in 2009, dupa ce lansarea programelor de casare din Germania si China, principalele sale piete, au sustinut cererea.
Renault a lansat, ieri, in Romania, modelul Fluence, care inlocuieste Megane sedan, la preturi cuprinse intre 12.900 si 16.950 euro, inclusiv TVA. Masina este disponibila in patru versiuni de echipare, Authentique, Expression, Dynamique si Privilege si cu trei versiuni de motorizare. Propulsorul pe benzina are o capacitate cilindrica de 1,6 litri, dezvolta 110 Cai Putere (CP) si poate fi cuplat fie la o transmisie manuala, fie la una automata. Cele doua motorizari diesel au 85 CP, respectiv, 105 CP, dintr-un propulsor de 1,5 litri.
In ceea ce priveste lansarea primului model electric de serie, Renault Fluence, peste 18 luni, Fabrice Cambolive a declarat ca, in prezent, se poarta discutii cu reprezentanti ai mai multor orase din Romania pentru planificarea lansarii modelului.
"In 2010 vom efectua un studiu pentru a sti unde sa lansam modelul electric. Parteneriatele pe care le dorim presupun investitii in infrastructura, dupa finalizarea discutiilor cu autoritatile locale si companiile de electricitate, vom aduce masinile", a mai spus Cambolive.