Olanda si Danemarca pierd suprematia europeana in ciclism

Ori de cate ori ne gandim la ciclism automat ne vin in minte Olanda si Danemarca . Aceste tari par sa detina toate raspunsurile in acest domeniu. Insa , vecina lor Germania reprezinta un exemplu pentru solutiile de ciclism oferite.

La sfarsitul anului trecut, guvernul german a actualizat al sau "Nationaler Radverkehrsplan" (Planul National de Biciclete), in vigoare din 2002. Reprezentantii executivului au anuntat ca isi propun, ca pana in 2020, 15 % din calatoriile efecuate in Germanie sa fie facute pe bicicleta. Insa Ministerul Transporturilor din Germania ar putea in curand sa modifice planul cu targeturi mai mari. Conform statisticilor, in 2011 ciclism avea deja o cota de 14,5%, in crestere cu 9,5% fata de 2002.

"A fost o revolutie de jos", explica Bettina Cibulski, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale de Ciclism (ADFC), care crede ca planul national este mai mult un raspuns politic decat un agent al schimbarii. "Tinerii, persoane din mediul urban, bine educati au inceput ciclismul. Si acest grup ofera un exemplu pentru restul populatiei".

O veste chiar mai buna vine din faptul ca mersul cu bicicleta a crescut, in principal, in detrimentul utilizarii masinii, care a scazut de la 57,3% la 52,8%. De asemenea, in timp ce mersul pe jos „a pierdut teren” ( de la 23,8% la 21,1%), transportul public a inregistrat o crestere, de la 8,9% la 9,9. %. Cazul german contrazice credinta larg raspandita ca o crestere in ciclism vine in detrimentul transportului public.

Reprezentantii ADFC se asteapta ca numarul de biciclisti in mediul urman sa creasca cu pana la 40% in urmatorii 5 sau 10 ani.

Intre traditie si politica de dezvoltare

"Avem orase" clasice "de ciclism ca Münster, Freiburg sau Bremen. Aici mai mult de un sfert de calatorii sunt efectuate cu bicicleta gratie unei lungi traditii de ciclism, dar si a politicilor pro ciclism", explica David Greve, de la ADFC. "Dar cele mai bune orase pentru ciclism sunt cele din noul val, care lucreaza din greu pentru a dezvolta ciclismul, au bugete proprii pentru ciclism, pentru infrastructura si, de asemenea, pentru campanii. Exemplele includ München, Frankfurt si Hanovra".

München a reusit sa creasca cota de ciclism de la 6% in 1996 la 17,4% in 2011. Cu toate acestea, de multe ori lumina reflectoarelor este furata de Berlin, care este mult mai bine vazut de mass-media internationale.

"Este Berlin cel mai bun oras pentru ciclism din Germania? Noi nu credem acest lucru", spune Greve. "Insa Berlinul are un plan de infrastructura si o strategie speciala pentru a dezvolta ciclismul".

Foto: amandapoverseas.wordpress.com

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri