O echipă de elevi din Piatra Neamț a câștigat la Greenovation Challenge cu un proiect de cicloturism

O echipă de elevi de la Colegiul Național de Informatică din Piatra Neamț a fost desemnată câștigătoare în competiția națională Greenovation Challenge, cu un proiect de promovare a județului prin cicloturism. Împreună cu colegi de la alte școli, aceștia vor reprezenta România la un eveniment educațional similar, ce va avea loc în Norvegia la toamnă.

Gala JA - echipa Greenovation Challenge 3

Liceenii au propus realizarea a trei trasee pentru ciclism montan și cicloturism în județul Neamț, unde au identificat pe lista obiectivelor de patrimoniu național peste 550 de monumente, mănăstiri, cetăți și situri arheologice care ar putea atrage iubitori de natură și de mișcare. Pentru fiecare traseu, tinerii au propus și pregatirea unor ghizi, care să ofere informații despre trasee, flora și fauna din zonă, precum și despre cultura și tradițiile nemțene.

„Am învățat din această experiență să nu îți fie teamă să te exprimi și să nu renunți dacă dorești să obții ceea ce vrei. Am învățat cât de mult trebuie să lucrezi pentru a fi satisfăcut de rezultate și să câștigi. Sunt fericită că am avut șansa formidabilă de a participa la o astfel de competiție în care am învățat lucruri minunate, care sigur mă vor ajuta în viitor”, a spus Georgia Gherghiciuc, elevă în clasa a IX-a la Colegiul Național de Informatică, Piatra Neamț și membră în echipa câștigătoare, coordonată de Prof. Dorina Mormocea.

Împreună cu alți elevi de la Colegiul Alexandru cel Bun (Gura Humorului), Liceul Constantin Brâncoveanu (Horezu) și Liceul Teoretic Mircea Eliade (Întorsura Buzăului), echipa de la Colegiul de Informatică Piatra-Neamț va reprezenta România la un eveniment educațional similar, ce va avea loc în Norvegia în luna octombrie a acestui an. La eveniment vor participa 30 de elevi români și norvegieni, care vor lucra în echipe mixte pentru a rezolva o temă de dezvoltare durabilă.

Cele 20 de echipe selectate în faza națională a competiției au propus soluții la principalele probleme de mediu cu care se confruntă comunitățile din zonele montane, precum consumul nesustenabil al resurselor, exodul populației, lipsa locurilor de muncă, corelată cu activități dăunatoare mediului.

Liceenii au propus proiecte de dezvoltare sustenabilă, au creat campanii de comunicare și au mobilizat membrii comunității pentru a convinge autoritățile locale prin evenimente, petiții și scrisori deschise să sprijine sau să pună în aplicare ideile lor. În plus, ei au organizat activități de educație ecologică în cadrul Săptămânii Altfel, inițiind plantări de puieți și acțiuni de ecologizare în localitățile lor.

Competiția, organizată la nivel național de JA Romania, o organizație non-profit care urmărește dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație economică, antreprenorială, financiară, etică, responsabilitate socială, sănătate și viață activă, face parte din proiectul Greenovation Challenge. Acesta este un proiect bilateral de educație ecologică româno-norvegian, derulat de organizația Junior Achievement (JA) România în parteneriat cu Asociația Romontana și cu organizația Ungt Entreprenørskap Sogn og Fjordane (UESoF), ce implică, în perioada 2014-2016, peste 900 de elevi și 40 de profesori de liceu din zone montane.

În primul an de proiect, peste 500 de elevi din 14 localități din zone montane din România au parcurs activități de educațiie ecologică la clasă cu ajutorul materialelor educaționale gratuite și au participat la webinarii în care au obținut informații despre competiție și despre conceptul de dezvoltare durabilă. Tinerii au înțeles importanța utilizării inteligente a resurselor în armonie cu mediul înconjurător și au aflat cum se pot implica în comunitate pentru rezolvarea problemelor de mediu și cum pot dobândi cunoștințe și abilități pentru o viitoare carieră într-un domeniu în creștere – protejarea mediului și resurselor.

Proiectul „Greenovation Challenge, dezvoltarea competențelor tinerilor pentru inovare în dezvoltarea durabilă” este finanțat prin granturile SEE (Spațiul Economic European) 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

Mai citește și:

Drumul opționalului de ecologie spre școlile din România

„Green Mogo”, clădire zero-energie ca instrument didactic

spot_img

Ultimele știri