Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Nissan Leaf electric, acuzat de greenwashing in SUA

La Curtea Federala din Los Angeles a fost depusa, de catre un grup de cumparatori nemultumiti, o plangere colectiva in justitie, potrivit careia constructorul japonez Nissan este acuzat ca ar fi mintit in legatura cu bateriile si autonomia de deplasare a vehiculului electric Nissan Leaf.

In plangere se arata ca exista o contradictie intre instructiunile de utilizare a Nissan Leaf si publicitatea care se face in ceea ce priveste autonomia vehiculului electric. Intr-adevar, cei de la Nissan anunta in spoturile piblicitare, cat si in instructiuni, o autonomie 160,9 kilometri, pentru o baterie incarcata 100%, dar , surprinzator, recomanda, in acelasi timp, ca bateria sa fie incarcata doar 80% pentru a nu fi deteriorata.

Bateriile Leaf, fara sistem de racire

Reclamantii spun, de asemenea, ca bateria Leaf ar avea si un defect de fabricatie. In comparatie cu bateriile Volt (Chevrolelt) sau Focus (Ford), bateria Leaf nu are sistem de racire. Iar lipsa acestui sistem poate provoca serioase daune vehiculului, scurtandu-i durata de viata.

Deteriorarea bateriei, neacoperita de garantie

Potrivit constructorului de automobile japonez, capacitatea bateriei ar putea sa scada cu 20% dupa 5 ani de utilizare. Insa, reclamantii au sesizat o pierdere de 27% a capacitatii dupa 1 an sau 2 ani de utilizare. In aceste conditii, pierderea capacitatii bateriei nu este acoperita de garantia de 8 ani, la 160.900 kilometri, oferita de Nissan.

Avocatul american, Eric Lane, specialist in dreptul proprietatii intelectuale, sustine pe blogul sau ca, desi masinile-hibrid sau electrice au mai fost atacate in justitie, pentru violarea brevetelor sau greenwashing, este pentru prima oara cand un grup de clienti nemultumiti face o plangere colectiva in justitie.

Automobilul care “spala rufe si congeleaza alimente”

Masina electrica Nissan Leaf poate sa alimenteze cu energie locuintele japonezilor timp de 2 zile, sustine constructorul de automobile, care a prezentat, in urma cu 1 an, un sistem ce permite utilizarea bateriilor litiu-ion pentru functionarea frigiderelor, a aerului conditionat sau a masinilor de spalat.

Bateria Nissan Leaf poate fi incarcata la priza, in timpul noptii, cand curentul electric este mai ieftin, dar si ziua, la soare, si poate fi utilizata mai ales in orele de varf, ceea ce presupune o economie considerabila de curent electric, sustine producatorul.

Mihaela Pavnutescu

 

spot_img

Ultimele știri