VIDEO. Dezbaterea ”More Cycling For a Greener Recovery”

Ziua Mondială a Bicicletei, a fost suținută în acest an la cel mai înalt nivel în România. Președintele României, Klaus Iohannis, Ministrul Mediului, Barna Tanczos și Primarul General al Capitalei, Nicușor Dan, au participat, joi, 3 iunie, la dezbaterea ”More Cycling For a Greener Recovery”, organizată de Asociația Green Revolution, pe pajistea Roabei de Cultură din parcul Regele Mihai I (Parcul Herăstrău).

Dezbaterea a urmărit să aducă pe agenda de priorități a autorităților mobilitatea urbană alternativă, încurajarea adoptării utilizării bicicletei, dar și obligațiile europene de neutralitate climatică 2050.

Președintele Klaus Iohannis s-a declarat un adept al mersului pe bicicletă în oraș și a făcut apel la autoritățile locale și centrale să creeze infrastructură pentru cei care aleg un mijloc de transport nepoluant.

“Mă adresez autorităților locale și centrale să faciliteze dezvoltarea de drumuri, piste, destinate mersului pe bicicletă. Ca să nu mă înțelegeți greșit, nu este ceva ce fac din motive politicianiste. Acum 12 ani, când ați început, n-a fost președintele pe scenă, nici n-a fost o scenă. Dar eu am fost acolo în altă calitate și de atunci sunt adeptul mersului pe bicicletă în oraș. Și cred că este un lucru pe care putem să îl promovăm cu foarte mult success”, a declarat președintele, făcând referire la începutul proiectului I’Velo, desfășurat de Asociația Green Revolution, în parteneriat cu Raiffeisen Bank

În cadrul dezbaterii ”More Cycling For a Greener Recovery”, acesta a subliniat motivele pentru care nu sunt mai mulți cetățeni care să aleagă să folosească bicicleta ca mijloc de transport în orașe: sunt prea multe intersecții unde stai mai mult la semafor decât mergi cu bicicleta, sunt prea puține piste – și acelea prost concepute, astfel că bicicliștii ajung să împartă de multe ori banda cu automobiliști.

Ministrul Mediului, Barna Tanczos, a anunțat că a depus în Parlament un proiect de lege pentru reglementarea infrastructurii pentru biciclete, astfel încât să existe un standard pentru construirea acestora.

“Ministerul susține inclusiv dezvoltarea pistelor de biciclete. Împreună cu colegii din UDMR am depus acum câteva săptămâni un proiect de lege în Parlament pentru a reglementa infrastructura de pistă de biciclete pentru că, până acum, nici măcar nici în legislația națională aceste lucruri nu erau foarte clare. Dacă desenezi pe o șosea existentă o dungă, se numește pistă de biciclete? Inclusiv codul rutier trebuie regândit la un moment dat pentru a asigura siguranța celor care folosesc mijloace alternative de deplasare”, a declarat ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a susținut în timpul discuțiilor ”More Cycling For a Greener Recovery”că înainte de a realiza piste de biciclete în Bucureşti, sunt necesare investiţii pentru dezvoltarea transportului public, în special a tramvaiului, dar și eliberarea mașinilor de pe prima bandă a șoselelor.

“Chiar dacă am avea o cantitate nelimitată de bani în momentul ăsta, nu am putea să organizăm, să concepem, să executăm acele piste de biciclete pe care toată lumea le aşteaptă, pentru că oraşul acesta este sufocat de maşini parcate şi pe trotuar şi pe prima bandă. Şi aici intrăm într-un cerc vicios: mașinile parcate pe prima bandă încetinesc transportul în comun și pentru că acesta este încetinit oamenii folosesc mașina personală”, a afirmat primarul municipiului București.

Pentru a se atinge obiectivul de neutralitate climatică, sectorul transporturilor trebuie să își reducă drastic emisiile de gaze cu efect de seră – cu 90% până în 2050 – asigurând în același timp soluții accesibile și sănătoase pentru cetățeni. Aceasta decarbonizare accelerată nu poate fi atinsă fără integrarea mobilității active în mix-ul de transport, alături de transportul individual motorizat și transportul public.

Asociația Green Revolution implementează de peste un deceniu campanii și proiecte de mobilitate urbană. Cel mai cunoscut proiect este I’Velo, un proiect de bike-sharing realizat cu sprijinul partenerului principal, Raiffeisen Bank.

”Alături de partenerii noștri din societatea civilă, sprijinim de mult timp programe menite să promoveze mijloacele alternative de transport. Raiffeisen Bank a lansat în urmă cu 11 ani programul de bike-sharing IVelo împreună cu Asociația Green Revolution și peste 1,7 milioane de oameni au folosit bicicletele din centrele I’Velo din toată țara în tot acest timp.Vedem că numărul bicicliștilor crește de la an la an, iar transportul alternativ a devenit o nevoie la nivel de societate. De aceea, avem nevoie de sprijinul autorităților centrale și locale pentru a dezvolta infrastructură adecvată pentru biciclete, a declarat Steven Van Groningen, Președinte și CEO Raiffeisen Bank România.

Programul de bike-sharing I’Velo este prezent în 5 orașe din țară: București, Constanța, Brașov, Alba Iulia, Oradea, Iași. Proiectul Ivelo a mai fost prezent și a contribuit la crearea mediului necesar lansării proiectelor publice de bike-sharing în Cluj, Sibiu și Timișoara.

spot_img

Ultimele știri