Masinile Unilever reduc distantele parcurse cu 200 de milioane de kilometri

Autocamioanele companiei Unilever vor reduce distantele parcurse pe soselele din Europa cu 200 de milioane de kilometri pana la sfarsitul anului 2014.

Dintre acestia, 4,5 milioane kilometri vor fi economisiti pe teritoriul Romaniei.

Reducerea distantelor va fi posibila prin aplicarea unei noi scheme de management al transportului. Proiectul, anuntat astazi de Unilever, este finantat partial din fonduri europene.

Aplicarea proiectului va contribui la reducerea semnificativa a impactului pe care lantul logistic al companiei Unilever il are asupra mediului si asupra retelei de drumuri din Europa. In urma acordului semnat cu Comisia Europeana, va fi infiintat un nou punct centralizat pentru reteaua de transport la nivelul continentului european, ce va fi administrat de la centrul de logistica Unilever din Katowice (Polonia).

Proiectul urmareste cresterea eficientei la incarcarea autocamioanelor

Proiectul va folosi tehnologie de ultima ora, pentru a realiza o eficienta maxima la incarcarea autocamioanelor.

“Acest proiect reprezinta un pas important in atingerea obiectivelor Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil. Reducerea numarului de kilometri pe care camioanele noastre trebuie sa il parcurga va conduce la o scadere majora a impactului pe care business-ul nostru il are asupra mediului. In acelasi timp, la fel de importante sunt si rezultatele de business ale acestei initiative, care demonstreaza, inca o data, strategia noastra de business de a integra sustenabilitatea in centrul activitatilor noastre. Acest lucru nu va conduce doar la reducerea amprentei noastre de carbon, ci si la economii pe termen lung, ce ne vor ajuta sa devenim mai eficienti si in ceea ce priveste costurile”, a declarat Jan Zijderveld, presedintele Unilever Europa.

Potrivit companiei Unilever, schema sa de management al transportului reprezinta cel mai amplu proiect de acest gen din Europa, din punctul de vedere al dimensiunii si al scopului propus.

Planul Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil urmareste dublarea cifrei de afaceri a companiei, simultan cu reducerea impactului asupra mediului.

In anul 2020, emisiile de carbon vor fi sub nivelul din 2010

O componenta a Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil este aducerea emisiilor de CO2 din reteaua sa globala de logistica, pana in anul 2020, la nivelul din anul 2010 sau sub acest nivel. Obiectivul legat de emisiile de CO2 trebuie realizat in ciuda cresterii volumelor transportate, impusa de extinderea activitatii companiei Unilever.
Atingerea obiectivului impune o imbunatatire cu 40% a eficientei masurilor privind reducerea emisiilor de CO2.

Estimarile Unilever arata ca, pana in 2014, reducerea generata de implementarea noului proiect este echivalenta cu 154.000 de transporturi realizate cu camionul intre Bruxelles si Varsovia sau peste 260.000 de transporturi cu camionul intre Berlin si Bruxelles, comparativ cu anul 2010.

Reducerea traficului ar trebui sa aiba loc in aproape toate statele membre UE, cu un impact deosebit in zonele foarte aglomerate.

Marele beneficiu al reducerii numarului de autocamioane ce transporta produse Unilever va fi reducerea emisiilor de carbon. Pana in anul 2014, reducerea emisiilor generate de reteaua logistica va fi de aproximativ 15.000 de tone anual, comparativ cu anul 2010.

Vanzari anuale de 46,5 miliarde de euro, in peste 190 de tari

Unilever este unul din cei mai mari furnizori globali de bunuri de larg consum, cu operatiuni in peste 100 de tari, iar produsele sale sunt vandute in peste 190 de tari. Unilever are peste 171.000 de angajati la nivel global, iar vanzarile anuale au atins 46,5 miliarde de euro la nivelul anului 2011.

Portofoliul Unilever include unele dintre brandurile cele mai cunoscute in intreaga lume, cum ar fi Knorr, Hellmann’s, Lipton, Dove, Vaseline, Omo, Cif, Signal si Domestos.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

spot_img

Ultimele știri