Masini Dacia ecologice la parada militara

Sapte automobile Dacia, reprezentand cele mai noi modele ale acestei marci, au participat la Parada Militara dedicata Zilei Nationale a Romaniei, 1 Decembrie.

Noile masini, care au fost incluse in blocul de parada al Ministerului Administratiei si Internelor, apartin societatii Dacia si se numara printre cele mai ecologice modele produse in acest moment.

Grupul Renault Dacia si Ministerul Administratiei si Internelor au un parteneriat de durata. In acest context, firma Dacia “este gata sa participe, cu noile sale modele, la orice viitoare licitatie care va fi organizata de MAI in vederea unei achizitii de automobile”, a precizat, pentru Green Report, Roxana Ghigea, din partea Directiei Comunicare Dacia Groupe Renault.

Posibili beneficiari: Politia si Jandarmeria

La ceremonia militara de la 1 Decembrie, sapte autospeciale Dacia, printre care si noile modele Dacia Logan si Sandero, au incheiat defilarea blocului de parada al MAI.

Sase masini au fost echipate si inscriptionate cu insemnele Politiei Romane pentru Ordine Publica, unul dintre cei mai importanti clienti de flote ai constructorului de la Mioveni. Coloana de defilare a Politiei a inclus un vehicul Dacia Logan, doua Dacia Sandero, doua Dacia Dokker si un vehicul Dacia Duster cu tractiune integrala.

La randul lui, Inspectoratul General al Jandarmeriei Romane a avut in dispozitivul sau de parada un vehicul Dacia Logan, echipat si inscriptionat cu insemnele Jandarmeriei.

Culorile masinilor alese pentru parada au fost cele specifice MAI: Bleu Persane si Blanc Glacier pentru Politie, respectiv Bleu Navy pentru Jandarmerie.

Modelele Logan si Sandero au fost echipate cu noul motor TCe 90 CP, unul dintre cele mai ecologice din clasa lui. Masinile Dacia Dokker au avut motorizare 1,5 dCI 90 CP, iar modelul Duster a avut motorizare 1,5 dCI 110 CP.

Motorul TCe 90 CP este fabricat numai in Romania

TCe 90 CP este primul motor turbo pe benzina, in trei cilindri, al grupului Renault, fiind utilizat atat pe masini Dacia Logan si Sandero, cat si pe Renault Clio. Acest motor se produce doar in Romania. Capacitatea cilindrica este de numai 898 cm3, ceea ce ii permite un consum redus si emisii reduse de CO2.

Blocul motor este realizat din aluminiu, ceea ce il face cu 15 kilograme mai usor decat daca era realizat din fonta.

Pe de alta parte, utilizarea noilor tehnologii asigura motorului de trei cilindri performante similare celor ale unui motor atmosferic de patru cilindri, de 1400 cm3.

O alta noutate a acestui motor este sistemul Stop&Start cu recuperarea energiei la franare, sistem care asigura reducerea consumului si a emisiilor de CO2 cu circa 20 la suta fata de motorul Renault TCe 100, pe care il va inlocui, treptat, pe masinile grupului Renault Dacia. Noul motor de 90 de cai-putere are un consum mediu de 4,3 litri la suta de kilometri. Dacia Sandero cu motor TCe 90 CP are emisii de carbon de circa 122 de grame pe kilometru.

Noile modele Logan si Sandero, echipate cu motorul TCe 90 CP, fusesera prezentate in premiera, in luna septembrie, la Salonul Auto de la Paris.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Grupul Dacia-Renault a investit 17 milioane de euro in protectia mediului
 

spot_img

Ultimele știri