Lidl România va reduce cu cel puțin 20% cantitatea de plastic utilizată, până în 2025

Lidl România își propune să reducă plasticul utilizat cu 20%, până în 2025. Compania are în plan să atingă acest obiectiv prin creșterea cantității de materiale reciclate din ambalajele produselor marcă proprie, care reprezintă aproximativ 80% din întregul sortiment de produse. În plus, Lidl a anunțat că toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi 100% reciclabile până în 2025, sprijinind astfel strategia europeană privind materialele plastice, prezentată recent de Comisia Europeană.

De asemenea, Lidl România își propune să crească în fiecare an cantitatea de deșeuri colectate selectiv în magazine, depozite, sediile centrale și regionale ale companiei și trimise către reciclare. Ca rezultat, în anul calendaristic 2016, cantitatea totală de plastic și folie trimisă către centrele de reciclare a fost de 23.362,7 tone.

Aproape 89% din cantitate a reprezentat hârtie și carton (20.715 tone), 5% a reprezentat plastic și folie (1.106,8 tone), 3% fier (758,2 tone), 3% lemn (750,5 tone), 0,13% baterii (31,288 tone) și 0,003% tuburi fluorescente (0,751 tone).

Toate ambalajele din plastic de pe piața UE vor deveni reciclabile până în 2030

Comisia Europeană a adoptat în luna ianuarie 2018 prima stategie la nivel european privind materialele plastice. Conform noilor planuri, toate ambalajele din plastic de pe piața UE vor deveni reciclabile până în 2030, consumul de articole din plastic de unică folosință va fi redus, iar utilizarea intenționată a microplasticului va fi limitată.

În fiecare an, europenii generează 25 de milioane de tone de deșeuri din plastic, însă mai puțin de 30 % sunt colectate pentru a fi reciclate. În întreaga lume, plasticul reprezintă 85 % din deșeurile de pe plaje. Efectele asupra sănătății ale microplasticului din aer, din apă și din alimente sunt încă necunoscute.

spot_img

Ultimele știri