Iohnannis nu va promulga legea pentru eliminarea timbrului de mediu

Președintele Românie, Klaus Iohannis, nu va promulga legea care prevede eliminarea a 102 taxe, printre care și timbrul de mediu. De altfel inițiativa a fost criticată atât de ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, cât și de premierul Dacian Cioloș și mediul de afaceri.

iohannis

Pe mine această abordare nu m-a convins deloc, nu se poate lucra așa. Ce să-și imagineze un antreprenor că astăzi există unele taxe și peste o săptămână alte taxe că vine campania electorală. Asta înseamnă predictibilitate?”, a declarat Klaus Iohannis la Adevărul Live. „Trebuie să existe o discuție așezată, serioasă, împreună cu experții”, a mai spus președintele.

Camera Deputatilor a votat marți, 25 octombrie, proiectul de lege inițiat de președintele PSD. Liviu Dragnea, care prevede eliminarea a 102 taxe, printre care și timbrul de mediu.

Fără o evaluare și fără un plan pe termen lung nu se pot dezvolta lucrurile. Această modalitate heirupistă este fundamental contraproductivă și dăunătoare României”, a mai declarat Iohannis.

Aplicarea principiului „Poluatorul plătește”

Deși susține abrogarea timbrului de mediu în forma actuală, ministrul Mediului, Cristiana Pașca Palmer, consideră că această taxă trebui obligatoriu înlocuită cu o alta care să taxeze poluarea pe principiul “Poluatorul plătește”.

Potrivit ministrului Mediului, prin eliminarea timbrului de mediu România nu va mai avea niciun fel de taxare a poluarii, situație care ar conduce la o creștere și mai mare a problemei aerului, unde deja suntem într-o situație de pre-infrigement.

Una dintre variantele pe care noi am luat-o în calcul, și pe care Ministerul Mediului a propus-o Grupului de lucru, a fost o taxare a consumului de combustibil, și atunci fiecare este taxat echitabil în funcție de cât rulează, cât consumă. Vorbim despre un pachet în doi piloni: pe de o parte, taxarea combustibilului folosit cu o sumă mică, undeva la 2 lei pe fiecare plin de combustibil, și pe de altă parte, o impozitare diferențiată a autovehiculelor în funcție de norma de poluare a motorului. Asta este propunerea noastră, dar Parlamentul este suveran și va decide dacă se ia în considerare această propunere sau nu”, a explicat Cristiana Pașca Palmer.

spot_img

Ultimele știri