O echipă de ingineri din Iași a lucrat la dezvoltarea unui sistem de frânare care reduce emisiile de CO2

Ingineri din România, prin echipe din Iași, contribuie la dezvoltarea unui sistem de frânare electrohidraulic care reduce emisiile de CO2, produs de compania Continental.

Presiunea este tot mai mare pentru producătorii de autovehicule în ceea ce privește emisiile de CO2 ale autoturismelor. În UE, vehiculele nou-înmatriculate vor putea să emită, în medie, doar 95 g dioxid de carbon (CO2) pe kilometru din 2021. Fiecare gram de CO2 peste limită va costa producătorii 95 de euro, iar această valoare trebuie să fie înmulțită cu numărul de mașini vândute.

Însă, pe fondul unei legislații mai stricte privind emisiile de dioxid de carbon din întreaga lume, accentul se pune acum pe reducerea emisiilor.

În SUA, până în 2020 a fost stabilit un maxim de numai 121 g/km. Acest maxim este de 117 g/km în China și 105 g/km în Japonia. În afară de sistemul de propulsie, alte sisteme din vehicule au un rol important în reducerea emisiilor, așa cum este cazul sistemului de frânare.

La Salonul Auto Shanghai din China, care a avut loc în perioada 16-25 aprilie, Continental, companie tehnologică, a prezentat rezultatele unui test recent certificat TÜV.

„Aici, sistemul de frânare electrohidraulică MK C1, instalat într-un vehicul hibrid tip plug-in din clasa D, a redus emisiile de COîn medie cu aproximativ 5 g/km, comparativ cu un sistem de frânare convențional – fără frânare prin sârmă – sistem de frânare hibrid”, a declarat Matthias Matic, șeful departamentului Vehicle Dynamics in cadrul diviziei Chassis & Safety de la Continental.

Sistemul MK C1 a fost deja lansat în producție de serie pentru piața europeană din Frankfurt începând din 2016, iar pentru piața americană din Morganton, Carolina de Nord, SUA , din 2019.

Reducerea CO2 confirmată prin procedură folosită la nivel mondial

Măsurătorile au fost efectuate pe un test dinamometric în conformitate cu procedura de testare WLTP (Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure), procedura de măsurare valabilă la nivel global pentru determinarea emisiilor de gaze de eșapament și a consumului de combustibil/electricitate al autovehiculelor și au fost supravegheate de experții TÜV prezenți.

În timpul fiecăreia dintre cele trei runde de testare, mașina echipată cu sistemul cu MK C1 a recuperat, în medie, 160 Wh de energie electrică suplimentară în fazele de decelerare ale ciclului individual – cu aproximativ 32% mai mult decât sistemul cu care s-a făcut comparația.

Continental spune că MK C1 face acest lucru posibil, permițând o utilizare consistentă a motorului electric ca generator în timpul frânării. Vehiculul hibrid poate apoi să utilizeze energia electrică suplimentară generată în acest mod pentru o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de combustibil, reducând astfel și emisiile de CO2.

„Pentru eficiența unei mașini hibride, este important să folosiți cât mai puțin din energia cinetică a vehiculului pe frânare, deoarece această energie este pierdută. Sistemul nostru de frânare MK C1 permite utilizarea integrală a potențialului recuperat. Acest lucru permite vehiculului să recâștige mai multă energie electrică și să obțină economii măsurabile de dioxid de carbon”, a spus Matic.

Matic a anunţat că, la sfârșitul anului 2020, compania va începe producția MK C1 în Shanghai pentru un client chinez.

Calculat pentru un vehicul electric cu un consum de energie de 18 kWh / 100 km, creșterea eficienței MK C1 documentată în cadrul testului ar echivala cu o creștere de 4% a intervalului de parcurgere a unui traseu de 500 de kilometri. Cu alte cuvinte, cu aproape 20 de kilometri.

În același timp, MK C1, spune compania, are avantaje cu privire la siguranță: presiunea de frânare generată electromecanic a ajuns la 150 milisecunde, permițând sistemelor avansate de asistență a șoferului sau vehiculelor automate să se oprească mai repede de la o viteză mai mare fără intervenția șoferului comparativ cu sistemele de frânare convenționale.


spot_img

Ultimele știri