Gulfstream G450 a efectuat cu succes primul zbor transatlantic cu biocombustibil

Green Jet Fuel a propulsat cu succes primul zbor transatlantic pe baza de biocombustibil, care a aterizat, astazi, pe aeroportul Le Bourget, din Paris, a anuntat Honeywell.

Gulfstream G450, operat de Honeywell, este prima aeronava din lume care a zburat din America de Nord in Europa cu un amestec de 50/50 biocombustibil Honeywell Green Jet si combustibil pe baza de petrol, cu care si-a alimentat unul dintre motoarele sale Rolls-Royce.

A fost, de asemenea, primul avion cu reactie privat propulsat de un biocombustibil.

Biocombustibilul a fost obtinut din camelina, o cultura energetica specializata, care nu concureaza in lantul trofic, deoarece creste in rotatie cu culturile de grau, dar poate creste si la marginea terenurilor cultivate. Materia prima pentru acest zbor a fost cultivata si recoltata de Sustainable Oils, un producator de tehnologii pe baza de camelina, cu sediul in SUA.

Cursa a decolat din Morristown, N. J., vineri, la orele 21:00, si a aterizat la Paris dupa aproximativ sapte ore de zbor. Avionul a urmat indeaproape ruta celebrului prim zbor transatlantic al lui Charles Lindbergh.

Din analizele ciclului de viata reiese ca, prin utilizarea Honeywell Green Jet Fuel la aceasta cursa aeriana, emisiile de dioxid de carbon au fost cu aproximativ 5,5 tone metrice mai mici in raport cu acelasi zbor alimentat cu combustibil pe baza de petrol.  

„Aceasta prima cursa alimentata cu biocombustibil peste Oceanul Atlantic, alaturi de alte cateva zeci de zboruri-test comerciale si militare efectuate pana in prezent, demonstreaza ca Green Jet Fuel de la Honeywell satisface cu brio standardele exigente ale transportului aerian”, a spus Jim Rekoske, vicepresedinte si director general al departamentului de energie regenerabila si produse chimice al UOP/Honeywell.

„Dupa obtinerea aprobarii initiale a asociatiei ASTM International, ne-am mai apropiat cu un pas de utilizarea comerciala, care va ajuta comunitatea aviatica sa-si reduca amprenta de carbon si dependenta de titei.”

„Gulfstream se angajeaza sa realizeze obiectivele ambitioase ale industriei aviatice cu privire la reducerea emisiilor”, a declarat Pres Henne, vicepresedinte senior, Programe, engineering si testare la Gulfstream. „intre acestea se afla cresterea neutralitatii de carbon pana in anul 2020 si reducerea emisiilor totale de carbon cu 50 la suta pana in anul 2050, raportat la 2005. Cooperam cu fabricanti de motoare si alti inovatori, cum este Honeywell, pentru reusita acestor initiative. Ne mandrim mult cu faptul ca facem parte din aceasta demonstratie istorica.”

spot_img

Ultimele știri