Greenpeace cere Facebook-ului sa nu mai mearga pe carbuni

Greenpeace a lansat pe Facebook o campanie prin care cere companiei care administreaza reteaua sociala sa-si reduca dependenta de energia bazata pe carbuni, cea mai mare sursa de poluare a planetei, anunta Greenlaunches.

Grupul ecologist vrea ca Facebook-ul, care are peste 500 milioane de utilizatori, sa fie un model de eficienta energetica pentru toata lumea. De aceea a lansat manifestul online "Unfriend Coal" (”Carbunele neprieten”, n.r.), care a adunat pana acum peste 500.000 de sustinatori.

Saptamana trecuta, directorul executiv al Greenpeace, Kumi Naidoo, a trimis o scrisoare lui Mark Zuckerberg, CEO Facebook, in care ii cerea sa ia masuri pentru reducerea amprentei de carbon a celebrei retele sociale.

Greenpeace si sustinatorii sai vor ca Facebook-ul sa limiteze consumul de energie din carbune, sa faca lobby pentru combaterea schimbarilor climatice si pentru energiile alternative si sa dea publicitatii un raport de monitorizare a emisiilor sale de gaze cu efect de sera.

In replica la solicitarea ecologistilor, Barry Schnitt , director de comunicare al retelei online, a anuntat ca Facebook va inaugura un nou centru de date in Prineville, Oregon, al carui sistem va ajuta la eficientizarea consumului de energie. Potrivit lui Schnitt, sistemul care va fi utilizat in toate centrele de date care vor fi date in folosinta de-acum incolo.

Pe de alta parte, Schnitt a subliniat ca Facebook, asemeni altor retele sociale, nu pot controla sursa de energie pentru alimentarea centrelor de date. Argumentul a fost combatut de directorul programului Cool IT de la Greenpeace, potrivit caruia Facebook si alti furnizori de servicii on-line trebuie sa adopte o atitudine mai activa in privinta eficientei energetice.

Google, Facebook si Yahoo investesc miliarde de dolari in construirea de centre de date pentru a face fata serviciilor web, fapt ce conduce la cresterea semnificativa a poluarii asociate acestui sector.

Google a facut eforturi si a infiintat o subsidiara, “Google Energy” prin care a cerut statului american dreptul de a cumpara si vinde energie de pe piata, si a investit 38,8 milioane de dolari in doua parcuri eoliene amplasate in statul american Dakota de Nord.

Sorina Covrig

spot_img

Ultimele știri