Gandul: Telescopul gigantic de sub gheata Antarcticii a fost construit la 2500 m adancime si a costat 270 mil. dolari

Cel mai mare observator de neutrini din lume, IceCube, a fost definitivat în urma cu doua luni dupa 10 ani de documentari, planuri și construcții. Situat în gheața Antarcticii, la 2500 m adancime, telescopul care a costat 270 milioane $ a fost construit pentru a studia neutrinii, parte subatomica fara sarcina electrica.

amenii de știința sunt interesați de studiul neutrinilor, particule ce provin de explozia supernovelor, razele gama sau gaurile negre descoperite din 1956. Aceștia considera ca aceste particule minuscule raman în atmosfera în urma explozilor masive. Se crede ca explicarea existenței acestor neutrini va aduce raspunsuri la multe mistere din astrofizica și va schimba cunoștințele despre materia neagra din care este compus universul.

Cancelarul Universitații din Wisconsin, John Wiley a vorbit despre IceCube și a numit construcția lui drept un "efort eroic", date fiind condițiile nepropice de la extremitatea sudica a Pamantului. De asemenea, a asemuit reușita inginereasca finanțata în principal de Fundația Naționala de Ştiința cu Marea Piramida din Giza.

Cititi articolul integral in Gandul