Elsa Monteiro, Sonae Sierra: pionierii „centrului comercial ecologic”

Cu o experienta de peste 20 ani in management si dezvoltare ecoeficienta, este prima companie care a introdus conceptul de „centru comercial ecologic” in domeniu. Compania a intrat pe piata romaneasca in anul 2007, prin achizitionarea mall-ului River Plaza din Ramnicu Valcea.

Ce presupune conceptual de sustenabilitate pentru Sonae Sierra?

Misiunea companiei este de a oferi clientilor sai o experienta de shopping unica, care creeaza o valoare superioara pentru actionari, investitori, chiriasi, comunitati si angajati, iar, in acelasi timp, aduce o contributie pozitiva la dezvoltarea durabila. Suntem pionierii integrarii principiilor dezvoltarii durabile in centrele comerciale si ne bucuram deja de beneficiile acestei abordari de perspectiva.

Cat la suta din energia folosita provine din surse regenerabile?

Acest lucru depinde foarte mult de fiecare tara in parte si de fiecare centru comercial in parte. Aproape toate centrele noastre comerciale din Portugalia si Spania, precum si cele din Germania, au acum contracte de energie electrica care impun factori de emisii reduse de CO2 pe kWh. Acelasi lucru este valabil pentru Romania, caz in care furnizorul de energie ofera mai mult de 50% din surse regenerabile de energie.

Care este amprenta de CO2?

Emisiile de gaze cu efect de sera (GES) pentru centrele comerciale din portofoliu si birourile noastre pentru anul 2012 sunt de 0,043t CO2e/m2 GLA (suprafata totala inchiriabila). Obiectivele noastre privind energia si schimbarile climatice sunt de a realiza o reducere de 70% a emisiilor de GES pe metru patrat GLA, pana in 2020, comparativ cu nivelul din 2005, si pentru a atinge un consum maxim de energie electrica de 400kWh/an pe metru patrat de mall si zona de toaleta, pana in 2020.

Care sunt obiectivele urmarite prin organizarea premiilor Planet Sierra?

Premiul Planet Sierra Tenant Award a fost creat in 2010 ca parte a strategiei de sustenabilitate si are ca obiectiv recompensarea chiriasilor care demonstreaza un angajament clar pentru mediu si cele mai bune initiative de protectie a mediului, cum ar fi: un sistem operational de management/proces de imbunatatire a performantei de mediu, in ceea ce priveste calitatea aerului, energie, apa, zgomot, ape reziduale si deseuri.

Care sunt criteriile de departajare?

Criteriile de evaluare sunt aceleasi in fiecare tara si cuprind mai multe domenii, cum ar fi: energie, apa, calitatea aerului, nivelul de zgomot, deseuri, ape reziduale, produse periculoase, politica de mediu a chiriasilor, traininguri privind protectia mediului si, de asemenea, criterii  care analizeaza programele de marketing si educatie pentru clienti, dar si cresterea numarului de furnizori eco friendly pentru magazinele din categoria A si C.

Care au fost principalele modificari pe care le-ati observat in cazul chiriasilor romani?

Am avut mai multe inscrieri decat la prima editie si am fost bucurosi sa vedem ca unii chiriasi si-au imbunatatit, in 2012, practicile de mediu. In ge-neral, vedem o evolutie pozitiva asu-pra chiriasilor din River Plaza Mall si un exemplu in acest sens e cresterea ratei de reciclare de la 35% la 45%, rezultat obtinut cu ajutorul lor, ca urmare a sesiunilor de training pe care le organizam si a initiativelor de recompensare, cum sunt aceste premii.

spot_img

Ultimele știri