Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Curentul: Taxa de poluare dauneaza grav leasingului auto

Controversata taxa de prima inmatriculare, transformata de la 1 iulie in taxa de poluare, loveste in plin piata leasingului auto.

Potrivit Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania si Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR), leasingul auto a ajuns, la finele lunii iunie, la o valoare de 2,1 miliarde de euro, in crestere cu 37% fata de aceeasi perioada a anului trecut, adica un avans cu doar un punct procentual peste cel inregistrat in primele sase luni din 2007.

Pe langa faptul ca inclina balanta in favoarea masinilor second-hand, birocratia care inconjoara taxa de poluare i-a exasperat pe reprezentantii companiilor de leasing.

Potrivit Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania, intarzierea trimiterii deciziei de calcul pentru taxa de poluare de catre Administratia Financiara catre companiile de leasing pentru autovehiculele finantate a ajuns la aproximativ15 zile, iar efectul este atat scaderea vanzarilor auto in leasing, cat si reprofilarea clientului catre alte surse de finantare.

"Decizia de calcul pentru noua taxa de poluare trebuie trimisa de Administratia Fiscala in termen de doua zile pentru persoanele fizice si juridice si de cinci zile pentru companiile de leasing. Din start, se face o diferentiere care ne dezavantajeaza, insa nu e singura problema, pentru ca acele cinci zile se transforma intr-o perioada de 11-15 zile, in cel mai bun caz", spune Marian Niculescu, coordonatorul comitetului logistic din cadrul Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania.

Companiile de leasing sunt nemultumite si din cauza faptului ca pentru taxa de poluare trebuie sa depuna documentatia la Administratia Financiara, institutie care nu are resursele materiale si umane pentru calcularea taxei.

"Aceste intarzieri altereaza calitatea serviciilor noastre. Pe client nu il intereseaza ca nu noi calculam aceasta taxa si apar tot felul de probleme. Sunt situatii in care nu putem asigura inmatricularea in timp util, in cele 30 de zile de valabilitate a placutelor provizorii", ne-a declarat Marian Niculescu.

O solutie la aceasta problema ar fi ca societatile de leasing sa calculeze singure sumele corespunzatoare noii taxe de poluare. "Dorim sa calculam singuri sumele pe care le viram la buget, pentru ca persoanele finantate sa nu aiba intarzieri in folosirea bunului respectiv", spune Niculescu.

Potrivit asociatiei, dupa introducerea taxei de poluare, evolutia pietei a inregistrat o evolutie descrescatoare.
"Industria auto a avut mereu cresteri si descresteri, insa acum se remarca deja impactul acestei taxe. Piata auto este in scadere, un factor de incetinire a cresterii", a explicat secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare din Romania (ALB), Adriana Ahciarliu, si a dat ca exemplu faptul ca in luna iunie finantarile in leasing auto au scazut pentru ca se astepta introducerea taxei de poluare.

Piata de leasing ar putea ajunge in acest an la o valoare a bunurilor finantate de sase miliarde de euro, in crestere cu 33% fata de anul trecut, avansul fiind mult mai redus comparativ cu cel din 2007, de peste 50%, pe fondul scaderii inregistrate pe segmentele auto si imobiliar.

Pentru mai multe informatii viziteaza Curentul

spot_img

Ultimele știri