Cum pot achizițiile companiilor să aibă un impact social și de mediu

În condițiile în care societatea parcurge ultimul deceniu pentru a îndeplini Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă, companiile, alături de autorități, trebuie să se adapteze și să investească din ce în ce mai rapid pentru acțiuni strategice pentru protejarea mediului și resurselor naturale și diminuarea adâncirea inegalităților sociale. 

Se știe că, la ora actuală, societatea exercită o presiune enormă asupra companiilor pentru a minimiza impactul asupra mediului pe care îl au produsele, procesele și lanțurile lor de aprovizionare. Achizițiile, ca instrument  strategic de afaceri, pot juca un rol cheie în reducerea impactului organizațiilor asupra mediului prin integrarea măsurilor de sustenabilitate în evaluările furnizorilor și procesele de selecție. Și, în timp ce tehnologia este disponibilă astăzi, măsurarea parametrilor de mediu și integrarea standardizată în deciziile de aprovizionare reprezintă încă provocări majore pentru companii”, a declarat Laszlo Borbely, Consilierul de Stat al Departamentului de Dezvoltare Durabilă, în cadrul unei dezbateri având ca temă achizițiile sustenabile în mediul de afaceri din România.

Achizițiile din sectorul de afaceri pot contribui la promovarea economiei verzi și la incluziunea socială, prin contractarea de produse și servicii realizate de întreprinderile sociale de inserție și unitățile protejate, care oferă integrarea în muncă a persoanelor aflate departe de piața muncii.

Aproximativ 50% din veniturile noastre provin din vânzări, majoritatea clienților fiind companiile din România. Colectăm deșeuri electrice și electronice, recondiționăm calculatoarele pe care le donăm școlilor, reutilizăm materialele publicitare outdoor pe care le transformăm în produse și cultivăm legume certificate bio. Avem o productivitate mult mai mică decât o companie obișnuită, dar reușim să acordăm o șansă celor cărora li s-a pus etichetă de ne-angajabili”, a explicat Damien Thiery, CEO-ul Ateliere Fără Frontiere.

Criteriile ESG (Environment, Social, Governance) au devenit o preocupare constantă a domeniului de afaceri. Sectorul de achiziții din cadrul companiilor rămâne în zona voluntară, însă poate reprezenta unul dintre domeniile în care companiile pot contribui la promovarea economiei verzi si la incluziunea socială a persoanelor vulnerabile, prin guvernanța socială și prin contractarea anumitor servicii și produse către unități protejate sau către întreprinderi sociale de inserție.

spot_img

Ultimele știri