Interviu: Cum își implică Mastercard furnizorii și clienții în reducerea amprentei de carbon

Mastercard și-a stabilit ca obiectiv emisii gaze cu efect de seră net zero până în 2040, inclusiv emisiile din lanțul valoric, iar  pentru îndeplinirea acestuia a demarat mai multe inițiative de sustenabilitate. Malin Berge, Head of Global Sustainability Innovation Lab, Mastercard, a explicat pentru Green Report modul în care compania își implică furnizorii, clienții și partenerii în proiectele de sustenabilitate.

Mastercard se mobilizează împotriva schimbărilor climatice direct prin propria activitate și prin angajamentul său de a avea zero emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2040 și, totodată, prin sprijinirea furnizorilor în eforturile lor de decarbonizare. Care este stadiul actual al acestui obiectiv de mediu?

Calendarul nostru de activități este aliniat cu termenul pe care ni l-am stabilit, dar mai avem un drum lung de parcurs. Până acum, am lansat mai multe inițiative pentru a atinge acest obiectiv, cum ar fi: corelarea compensației angajaților cu eforturile de decarbonizare, astfel încât toți colegii noștri să fie răspunzători pentru aceste angajamente; tranziția la energie 100% regenerabilă pentru operațiunile noastre și itensificarea eforturilor pentru a încuraja și susține partenerii din lanțul nostru de aprovizionare să-și stabilească propriile obiective de a ajunge la zero emisii net; corelarea finanțării creditelor corporative de inițiative ecologice; și susținerea angajaților în atingerea obiectivelor precum gestionarea deșeurilor și reciclarea.

Mastercard nu este un emițător major de carbon, dat fiind faptul că nu gestionăm fabrici sau procese de producție consumatoare de energie, dar ne uităm și la produsele noastre. Deși aportul cardurilor bancare la problema globală a deșeurilor de plastic este relativ mică, am considerat că putem face ceva pentru a adresa această situație. Soluția noastră a fost Mastercard Sustainable Card Materials Directory, primul registru din lume adresat emitenților de carduri la nivel global, ce conține o listă cu materiale sustenabile pentru carduri și informații despre cum pot fi procurate. Până în prezent, au fost produse 60 de milioane de carduri, sub licența Mastercard, cu materiale sustenabile aprobate folosind Mastercard Sustainable Card Materials Directory.

Dincolo de optimizarea impactului activităților noastre, continuăm să ne dezvoltăm serviciile pentru a satisface cerințele tot mai mari ale consumatorilor pentru produse și soluții sustenabile, cum ar fi Priceless Planet Coalition și Carbon Calculator. Aceste programe au scopul de a uni rețeaua noastră de emitenți, bănci, comercianți și posesori de carduri în misiunea de a conserva mediul înconjurător.

Cum își implică Mastercard clienții și furnizorii în procesele de sustenabilitate?

Implicăm toți clienții, partenerii și furnizorii noștri în aspectele ce țin de sustenabilitate prin soluțiile și inițiativele noastre eco-friendly. Din septembrie 2021, nucleul modelului nostru de afaceri sustenabil este Sustainability Innovation Lab, situat în Stockholm, Suedia, locul în care este creat portofoliul de produse și soluții digitale eco-friendly al companiei. Capitala Suediei a fost aleasă strategic datorită faptului că țara se află în topul inovației, digitalizării și sustenabilității. Divizia se concentrează pe modalități de a sprijini întreprinderile și consumatorii să transforme modul în care produc, distribuie și achiziționează produse și servicii, asigurându-se că atât oamenii, cât și planeta pot prospera pe măsură ce economia globală se digitalizează rapid. Laboratorul este atât un loc de cercetare și dezvoltare de soluții de ultimă oră în ceea ce privește plățile și sustenabilitatea, cât și un loc în care le arătăm partenerilor și clienților noștri ce este posibil să facă și, poate cel mai important, îi ajutăm să implementeze soluțiile pe cont propriu.

Un astfel de exemplu este  Mastercard Carbon Calculator, care permite clienților să vadă amprenta de carbon estimată a tuturor achizițiilor lor și le oferă sfaturi despre cum să facă modificări practice și simple, care să conducă la cheltuieli mai conștiente. Oferim acum această soluție partenerilor noștri la nivel global. Dacă ne activăm întreaga rețea, avem posibilitatea de a ajunge la peste 3 miliarde de posesori de carduri din întreaga lume – acesta este un potențial uriaș pentru a promova inițiative și soluții inovatoare, cu impact pozitiv pentru climă.

Priceless Planet Coalition este un alt exemplu care întruchipează puterea unei cauze de a mobiliza entități pentru un scop comun – restaurarea a 100 de milioane de copaci până în 2025 în zonele geografice care au cea mai mare nevoie. Priceless Planet Coalition unește companiile, comunitățile și consumatorii în acțiunile climatice. Fiecare partener ajută la finanțarea împădurilor prin implicarea consumatorilor și prin campanii de donații care încurajează oamenii să întreprindă acțiuni ecologice sau să contribuie direct printr-o platformă de donații.

De asemenea, timp de mulți ani, am identificat și susținut unele dintre cele mai promițătoare fintech-uri din țările nordice și baltice prin intermediul programului nostru de dezvoltare Lighthouse. În 2020, am lansat Lighthouse MASSIV – o platformă care reunește companiile „unicorn”, adică companiile care au un potențial ridicat de a contribui la schimbarea pozitivă a societății și de a crește calitatea vieții pentru un miliard de oameni până în 2025.

 

Dorința consumatorilor de a sprijini inițiativele care generează schimbări pozitive pentru mediu este în creștere în întreaga lume. Potrivit Mastercard Economics Institute, donațiile consumatorilor către organizații de caritate axate pe mediu au crescut cu 48,4% la nivel global în 2022, în comparație cu nivelurile din 2019 înainte de pandemie, depășind în general creșterea donațiilor către alte organizații.

Mastercard va continua să dezvolte soluții ecologice pentru a ajuta clienții să ia în considerare comportamente de cumpărare mai conștiente privind schimbările climatice.

În această primăvară, Mastercard a anunțat că extinde activitatea de reîmpădurire a Priceless Planet Coalition pentru a include 15 noi proiecte de restaurare, ridicând totalul la 18 la nivel global. Cum este compania implicată în acest proiect și care este stadiul acestuia, ținând cont că obiectivul este de 100 de milioane de copaci până în 2025?

Mastercard este inițiatorul Priceless Planet Coalition. Pentru a ne aduce viziunea la viață, am colaborat cu organizațiile globale de mediu Conservation International și World Resources Institute, care conduc mobilizarea și coordonarea eforturilor noastre de restaurare, colaborând cu comunitățile locale și alte părți interesate pentru administrarea pe termen lung a pădurilor.

Sub coordonarea partenerilor noștri de restaurare, Coaliția utilizează practici riguroase, bazate pe știință, pentru a identifica noi teritorii, pentru a selecta speciile de copaci adecvate și pentru a asigura sănătatea pădurilor pe termen lung prin monitorizare continuă, pentru un impact pozitiv asupra climei, comunității și biodiversității. Lansată în 2020, Coaliția a pornit de la trei locații de restaurare, situate în Kenya, Brazilia și Australia, la care s-au adăugat în această primăvară 15 noi proiecte de restaurare, situate în Asia Pacific, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și America de Nord.

Acum, Priceless Planet Coalition include peste 100 de parteneri la nivel global, inclusiv comercianți, fintech-uri și bănci.

În urmă cu trei ani, împreună cu fintech-ul suedez Doconomy, ați lansat Carbon Calculator. Cum a fost primit de utilizatori și de retail? Ați măsurat până acum impactul acestei inițiative?

Carbon Calculator este primul produs în care tehnologia este integrată la nivelul rețelei, ceea ce înseamnă că toate tranzacțiile Mastercard pot fi identificate folosind acest instrument. Astfel, băncilor le este ușor să implementeze și să îl ofere ca serviciu consumatorilor, permițând o scalare rapidă. Partenerii noștri pot încorpora urmărirea emisiilor de carbon în produsele lor digitale prin intermediul unor API-uri ușor de utilizat. Mastercard este prima rețea de plăți care integrează astfel calcularea emisiilor de carbon și a primit din partea Fast Company premiul Innovation by Design în 2021.

Tehnologia Mastercard Donate este, de asemenea, integrată perfect în Carbon Calculator, dând posibilitatea utilizatorilor să doneze către Conservation International, sprijinind astfel eforturile de reîmpădurire. Atunci când li se prezintă, în aplicația de mobil a băncii emitente, impactul aproximativ al emisiilor de carbon generate de cheltuielile lunare efectuate cu cardul, posesorii de carduri pot alege să contrabalansaze impactul CO2 prin donații către inițiative de reîmpădurire.

spot_img

Ultimele știri