Companiile vireaza spre transportul sustenabil

Practicile sustenabile care iau in calcul impactul ecologic, pe langa cel economic si social, in domeniul transporturilor, sunt pe cale sa rezolve neajunsurile cauzate de transportul conventional.

Multe dintre companiile de pe glob, inclusiv cele autohtone, adera la un management ce include diminuarea consumului de carburant, reducerea emisiilor de CO2, folosirea combustibililor nepoluanti, sofatul eco si chiar achizitionarea de vehicule electrice.

Motoare Euro 5, in parcul auto, FAN Courier

FAN Courier este, potrivit reprezentantilor companiei, liderul pietei de curierat din Romania. Companie integral autohtona, FAN Courier a fost infiintata in 1998, detine 1.500 de vehicule, are peste 2.500 de colaboratori si este un sustinator al consumului rational de carburanti si al reducerii emisiilor poluante.

„Noua tendinta in domeniul transporturilor, care ia in calcul protectia mediului inconjurator, a intrat deja in atentia managementului companiei. Pentru a ne optimiza consumul, am decis sa investim in masini noi, echipate cu motoare Euro 4 si Euro 5, conform standardelor interne si internationale. Iar pe masura ce achizitionam vehicule noi, scoatem din functiune masinile cu consum mare sau care depaseau normele de poluare. Permanenta innoire a parcului auto este una dintre prioritatile constante ale companiei noastre”, a declarat, pentru Green Report, Nadir Balasel, Deputy Manager, FAN Courier.

2013, primul pas spre curierul perfect eco

Parcul auto al companiei nu este dotat, deocamdata, cu vehicule electrice, in mare parte din cauza preturilor ridicate, dar si din cauza lipsei unei infrastructuri adecvate. Insa, pentru anul viitor, FAN Courier ia in calcul achizitionarea a doua vehicule electrice.

„Recent, impreuna cu actionarii companiei, am vizitat Targul international anual dedicat firmelor de curierat, POST-EXPO, si avem in vedere, pentru 2013, achizitionarea a unul sau doua scutere ori masini electrice pentru distributia expeditiilor in Centrul Istoric al Capitalei”, a spus Nadir Balasel.

Practicile sustenabile cresc profitul

Autovehiculele companiei de curierat rapid au capacitati diferite, de la vehicule de mici dimensiuni pana la masini de mare capacitate, sunt in numar de 1.500, iar marcile pentru care compania a optat sa lucreze sunt Volkswagen, Ford sau MAN. Pentru FAN Courier, politica de transport sustenabil se traduce in asigurarea unor vehicule care respecta standardele interne si internationale, prezinta siguranta rutiera si au un consum de carburant mic.

„Respectarea acestei politici se vede cel mai bine in evolutia afacerilor FAN Courier, iar principalul obiectiv al nostru, in 2011, a fost atins prin cresterea calitatii serviciilor oferite, ceea ce a dus la cresterea cifrei de afaceri, cu 10%. Toti conducatorii nostri primesc recomandari pentru economisirea de carburant, iar toate masurile aplicate, la nivel unitar, in cadrul FAN Courier, urmaresc reducerea consumului si conducerea preventiva, principalul rezultat fiind o scadere a costurilor de mentenanta a masinilor”, a explicat Nadir Balasel.

Flota DHL Romania este 53% eco

Compania de curierat si logistica, DHL Romania, si-a extins, in 2012, flota cu 100 utilitare VW Crafter si opereaza o noua aeronava cargo. Potrivit reprezentantilor sai, compania, care are 450 de angajati, trei aeronave, 25 de centre de expedieri, si 300 de masini, „practica o politica de mediu adecvata si este preocupata incontinuu de reducerea consumului de carburant”. Reducerea consumului se obtine prin optimizarea rutelor de curierat si prin eficientizarea lor, cu o economie anuala de 10% -20%. O alta metoda consta in reinnoirea periodica a flotei auto, peste 53% din vehiculele DHL fiind ecologice.

„Noile masini DHL, VW Crafter, sunt cele mai ecologice din clasa respectiva, cu tehnologie Enhanced Environmental Friendly Vehicle, si asigura o economie de combustibil de 0,3 litri la 100 de kilometri. Peste 53% din vehiculele DHL sunt ecologice, iar peste 75% din flota auto este dotata cu Euro 5 si Euro 6”, au declarat, pentru Green Report, reprezentantii DHL.

9.952 litri de combustibil, economisiti sustenabil

Economia de combustibil este realizata de compania de curierat si logistica si prin eficientizarea deplasarilor personalului, inlocuirea fiind facuta „cu diferite forme de comunicare la distanta”. Economia inregistrata echivaleaza cu conservarea a 9.952 litri de combustibil fosil.

„Politica de transport sustenabil este implementata in toate activitatile DHL Romania atat in transportul expedierilor, prin prevenirea accidentelor auto, in reducerea consumurilor de combustibil in conformitate cu legislatia, cat si in managementul deplasarilor personalului”, potrivit DHL Romania.

Achizitionarea de vehicule pe criterii de protectia mediului, reducerea emisiilor, subcontractarea serviciilor de intretinere a flotei auto de la furnizori atestati pe protectia mediului sau selectarea serviciilor de transport personal se numara, in concluzie, printre practicile de transport sustenabil ale companiei.

MOL Romania te sfatuieste sa sofezi economic

MOL Romania, jucator important pe piata distributiei de carburanti, autohtona, detine 130 de benzinarii si are o cota de piata de peste 12,5%. Compania promoveaza folosirea carburantilor EVO Benzina si EVO Diesel, cu un continut de sulf foarte scazut, cat si sursele alternative de energie, cum ar fi Gazul Petrolier Lichefiat (GPL).

In plus, compania isi indeamna clientii, prin diverse campanii, sa conduca economic.

„Am finalizat anul trecut o campaniei de eficientizare a consumului de carburanti, derulata in benzinariile noastre, cu sfaturi privind sofatul economic. Recomandarile sunt incluse in revista noastra, transmise clientilor nostri fideli, inscrisi in programul de loialitate MultiBonus, sau celor care au la indemana cardurile noastre de carburant. Punem accent si pe eficientizarea lantului logistic de aprovizonare a benzinariilor, urmarind reducerea distantelor parcurse de cisterne atat incarcate, cat si la gol”, a explicat, pentru Green Report, Adina Ionescu, PR&Brand Coordinator, MOL Romania.

Anual, cursuri de eco driving pentru angajati

Compania utilizeaza autovehicule in regim de leasing. Alegerea aces-tora se face o data la trei ani, pe criterii legate de emisii cat mai reduse, motorizare Euro 5 si un consum minim de carburant. In re-gulamentele de utilizare a autovehiculelor companiei, exista mai multe prevederi destinate economiilor de carburant si, in consecinta, diminuarii emisiilor.

„Avem in vedere deplasarile mai multor angajati cu un singur autoturism, planificarea deplasarilor astfel incat sa nu fie necesara utilizarea excesiva a motorului, respectarea inspectiilor tehnice. Incurajam utili-zarea carburantilor premium pentru o eficienta crescuta a arderilor. Toti angajatii care conduc autoturisme de serviciu sunt instruiti anual si am extins aceste cursuri si asupra angajatilor care conduc masini personale, din anul 2011, considerand ca pot contribui, astfel, la cresterea sigurantei si la diminuarea emisiilor poluante”, a subliniat Adina Ionescu.

Mihaela Pavnutescu

spot_img

Ultimele știri