Comercianții mint cu privire la performanțele energetice ale produselor vândute online

Majoritatea comercianților de produse electrice din mediu online păcălesc consumatorii cu privire la performanțele energetice ale bunurilor achiziționate. Ei fie afișează pe website informații false referitoare la acest aspect, fie nu le afișează deloc. Descoperirea a fost făcută de MarketWatch, o grupare internațională de 16 ONG-uri, care luptă pentru protejarea drepturilor consumatorilor.

online-shopping

Potrivit The Guardian, specialiștii MarketWatch au analizat timp de 3 ani practicile comercianților din 11 țări europene. Au urmărit informațiile referitoare la performanțele energetice pentru 150.000 de produse, pe 118 site-uri și în 151 de magazine fizice.

Astfel, au descoperit că 20% dintre produsele din mediul online nu aveau precizate informațiile obligatorii care se regăsesc în mod normal pe etichete, că 1 % erau însoțite de informații greșite și că 35% veneau cu date învechite sau într-un format inaccesibil consumatorilor. În ultima categorie, se încadrează ferestrele de tip pop-up, care se deschid doar în momentul în care utilizatorul pune cursorul pe un link puțin vizibil, amplasat în subsolul paginii.

MarketWatch avertizează că nerespectarea reglementărilor ar putea reduce cu 10% economia pe care experții de mediu se așteaptă să o obțină prin eficientizare energetică, până în 2020. Risipa echivalează cu energia consumată la nivel rezidențial de Europa Centrală și de Est.

Unul dintre autorii raportului, Alun Jones, a estimat că, la nivel de gospodărie, am putea economisi 465 de euro anual dacă am folosi produse electrice eficiente energetic.

Reacțiile față de concluziile studiului au fost diverse. În timp ce Angeliki Malizou, un expert al organizației europene BEUC, a precizat că „rezultatele nu sunt o surpriză”, parlamentarul Italian Dario Tamburrano s-a declarat „uimit” pentru că așa ceva este posibil într-un moment în care consumul online crește cu 18% pe an.

„Ar trebui să fie mai ușor pentru autoritățile de supraveghere să verifice conformitatea în mediul online decât în magazine fizice, dar asta nu se întâmplă. Trebuie să reîntărim verificările, să oferim cetățenilor informații mai bune și să definim mai clar rolurile și responsabilitățile producătorilor”, a comentat Tamburrano, pentru The Guardian.

spot_img

Ultimele știri