Cea mai "verde" masina de curse din lume, interzisa pentru ca e prea rapida

Cea mai verde masina de curse din lume, o Honda Insight hibrid, nu are voie sa concureze deoarece… este prea rapida. Modelul este inscris in campionatul Formula 1000, insa proprietarilor sai li s-a cerut sa se retraga deoarece competitorii sunt ingrijorati ca ar dispune de un avantaj nedrept, dupa ce masina a dominat primele trei curse din 2011 cu doua victorii si un loc doi.

Automobilul utilizeaza un sistem hibrid modificat cu un motor pe benzina si unul electric, care ii ofera mai multa putere si un consum mai bun (2,35 litri/ 100km). A fost dezvoltat de echipa Oaktec din Lancaster, timp de sase ani.

 Organizatorii campionatului de automobilism au sunat echipa Oatek cerandu-le sa se retraga din competitie si sa inscrie masina la o clasa superioara, pentru a-i calma pe ceilalti participanti la curse. Echipa a fost de acord cu cererea si cauta acum sa se inscrie intr-o alta clasa.

 „Am fost un pic socat cand am primit telefonul, avand in vedere ca dupa sase ani de munca grea am reusit in sfarsit sa avem parte de un pic de glorie. Dar inteleg pe deplin perspectiva organizatorilor si dorinta lor de a-i multumi pe ceilalti participanti”, a declarat Paul Andrews, seful echipei Oatek.

„Formula 1000 este un campionat grozav si (organizatorii) au fost foarte intelegatori permitandu-ne sa concuram cu aceste noi tehnologii hibrid in raliurile lor si am fost intotdeauna de acord cu retragerea, daca am avea un avantaj clar. Este pacat ca s-a intamplat in mijlocul sezonului, dar este un risc pe care ti-l asumi atunci cand incerci ceva radical. Daca esueaza nu observa nimeni, insa daca are succes ai un avantaj nedrept. Cred ca proiectul nostru i-a facut pe oameni sa inteleaga ca tehnologiile verzi au un real viitor in sporturile cu motor si alte activitati de relaxare”, a mai spus seful Oatek.
 
Pentru a dovedi calitatile eco ale sistemului hibrid folosit la aceasta Honda, Oatek a intrat intr-o competitie a economiei de combustibil reusind un consum de 2,87 litri la 100 de kilometri, cu 13,8 litri mai putin decat a consumat competitorul sau, cu un mic motor diesel, potrivit Green-car-guide.com. Masina este unica in cursele auto deoarece foloseste o cutie automata CVT dezvoltata de Bosch.

Foto: Green-car-guide.com

Florin Tulbure

Citeste si:

Mercedes-Benz F-Cell, lansat mai devreme cu un an

Prima statie publica pentru incarcarea masinilor electrice, lansata in Romania

Ford sustine ca Focus ECOnetic va fi mai economic decat un automobil hibrid

In Romania vor circula un milion de masini electrice peste 15 ani, estimeaza Schneider Electric

Combustibil lichid pentru acumulatorii automobilelor electrice, dezvoltat de studentii de la MIT

Volvo va comercializa hatchback-ul electric C30 in Europa

Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania

Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)

spot_img

Ultimele știri