CE face apel pentru utilizarea eficienta a resurselor naturale

Directia Generala pentru Mediu a Comisiei Europene, prin intermediul campaniei Generation Awake, incurajeaza cetatenii europeni sa utilizeze eficient resursele naturale, avand ca scop cresterea gradului de constientizare asupra impactului obiceiurilor de consum.

Lansata in anul 2011, campania Generation Awake are ca mesaj principal “Consuma intelept si gandeste inainte de a alege. Alegerile tale fac diferenta”, incurajand cetatenii sa adopte obiceiuri de consum responsabile.

Campania este sutinuta si de Green Revolution si Green Report.

„Prin luarea unor decizii corecte la nivel individual, fiecare cetatean poate contribui la conservarea resurselor naturale, la reducerea impactului asupra mediului inconjurator, poate economisi bani, construind astfel un drum catre un viitor sustenabil. Eficientizarea resurselor se refera la utilizarea sustenabila a resurselor – sa faci mai multe cu mai putin, minimizand impactul asupra mediului. Este vorba de alegerile potrivite pentru a asigura o calitate a vietii, nu doar pentru prezent, ci si pentru generatiile viitoare. Pentru a deveni eficient in privinta resurselor trebuie sa ne schimbam modul de gandire si tiparele de comportament, tinand cont de cum anume afecteaza alegerile noastre resursele naturale. Nu este vorba de a consuma mai putin – este vorba de a consuma diferit”, se arata intr-un comunicat al Generation Awake.

Inlocuirea mersului pe patru roti cu mersul pe doua roti, inchiderea robinetului de apa in timp ce te speli pe dinti, folosirea de mai multe ori a prosoapelor, utilizarea masinii de spalat la capacitate maxima sunt doar cateva exemple pentru eficientizarea resurselor si adoptarea unor obiceiuri de consum responsabile.

Competitie 2012 – “Imagine all the water”

In acest an, Comisia Europeana lanseaza “Imagine and win!”, o competitie video care are ca scop imbunatatirea eforturilor de crestere a gradului de constientizare in ceea ce priveste consumul sustenabil de resurse. Campania se concentreaza pe consumul indirect de apa (sau amprenta lasata asupra consumului de apa a produselor cotidiene) si face parte din campania Generation Awake.
Participantii sunt invitati sa realizeze un clip video care sa demonstreze cantitatea de apa necesara pentru realizarea a 5 produse de consum zilnic: cafeaua, ciocolata, berea, hamburgerii sau o pereche de pantofi. Stilul clipului video este ales de fiecare participant (documentar, film mut, animatie, etc). Clipurile video trebuie sa fie mai scurte de doua minute si jumatate.
Inscrierile se pot face pana la data de 4 decembrie 2012, direct de pe site-ul campaniei http://www.imagineallthewater.eu/ro

Campania este sustinuta de doua web site-uri interactive disponibile in 23 de limbi oficiale ale UE – generationawake.eu si imagineallthewater.eu.

Gabriel Botezatu

spot_img

Ultimele știri