Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

CE elimină testarea în laborator a emisiilor mașinilor, introduce testare în lumea reală

Europa va deveni primul loc din lume unde se vor face teste “realiste” privind emisiile mașinilor, ceea ce deschide o nouă etapă în abordarea poluării aerului. Producătorii de mașini se vor supune unor teste care vor arăta care sunt emisiile autovehiculelor în lumea reală și nu în laborator, informează The Guardian.

3359191025_182ee04fc1_z

Noile teste au primit undă verde din partea vicepreședintelui Comisiei Europene Frans Timmermans. Potrivit noilor reglementări, vor fi impuse limite de 80 de miligrame de oxid de azot pe kilometru, un nivel atins de doar o mașină din 16 în prezent, potrivit cercetătorilor.

Metodele actuale de măsurare a emisiilor în laborator sunt vechi de un sfert de secol și sunt depășite de îmbunătățirile tehnologice ale mașinilor din ziua de azi. Studiile arată că producătorii pot trișa la testarea în laborator prin tehnici precum izolarea ușilor și ferestrelor pentru a minimiza rezistența la aer, conducerea mașinilor pe drumuri nerealistic de bune și testarea la temperaturi improbabil de mari.

Activiștii spun că producătorii mai trișează și setând mașinile să intre într-un mod cu emisii scăzute când roțile din față se învârt, iar cele din spate sunt imobile. Comisia Europeană finalizează o propunere de a introduce noile proceduri de testare a mașinilor, a anunțat un purtător de cuvânt al CE.

Poluanții de la motoarele diesel, precum oxidul de azot, monoxidul de carbon și particulele fine, sunt responsabili pentru 400.000 de decese anuale corelate cu poluarea aerului, un motiv cheie al acestei situații fiind trișarea la testarea mașinilor, spune Greg Archer, manager de proiect la Transport&Environment.

Potrivit unei cercetări a Consiliului Internațional privind Transportul Curat, emisiile reale de oxid de azot sunt de șapte ori mai mari decât standardul de 80mg/km, iar în cazul unor modele, chiar de 22 de ori peste limită. Aproximativ o treime din poluarea cu oxid de azot provine din trafic, iar în zonele urbane concentrarea poate crește până la 64%.

Puteți citi și:

Olanda are cel mai puțin poluant trafic din UE

România poate ajunge în fața Curții de Justiție a UE pentru poluarea aerului cu PM10

spot_img

Ultimele știri