Care sunt motivele pentru care prețurile bicicletelor vor continua să crească și în 2022

Veștile nu sunt tocmai bune dacă plănuiți să cumpărați o bicicletă nouă anul viitor. Așa cum arată estimările actuale, va trebui să scoateți mai mulți bani din buzunar, conform unei analize realizată de pinkbike.com

Costurile cu forța de muncă din Taiwan continuă să crească

Costurile cu forța de muncă pentru construcția de biciclete vor crește, deoarece Taiwanul a anunțat o creștere a salariului minim de 5,21%. Salariul minim din Taiwan a crescut anual în ultimii șase ani, dar aceasta este o creștere deosebit de mare, cea mai mare din ultimii 15 ani.

Salariul minim va crește până la 899,42 dolari americani, în timp ce salariul pe oră va crește la 5,98 dolari americani, majorările urmând să intre în vigoare începând cu 1 ianuarie 2022. Aproximativ 2,1 milioane de gospodării sunt de așteptat să beneficieze de această politică, relatează taiwannews.com.

Este de remarcat faptul că majoritatea lucrătorilor dintr-o fabrică de biciclete probabil nu vor beneficia de salariul minim, dar pe măsură ce pragul salarial crește, va exista presiune pentru a menține competitivitatea salarială. Asta înseamnă că aproape sigur costul va fi transferat către clientul final. Desigur, forța de muncă reprezintă o mică parte din costul total al unei biciclete, dar acel preț trebuie reflectat undeva.

Costurile materiilor prime sunt în creștere

Sursa: Business Insider

Forța de muncă pentru a construi bicicletele costă mai mult, dar la fel este și prețul materialelor, în special aluminiul. Graficul de mai sus arată cum costul aluminiului a ajuns, în ultimele 12 luni, la un nou maxim.

Dar de ce este atât de mare? Din punct de vedere al ofertei, tulburările din Guineea, unul dintre cei mai mari producători de bauxită din lume, precum și închiderea rafinăriilor din Jamaica și Brazilia au îngreunat aprovizionarea cu metal. Pe lângă aceasta, China, responsabilă în prezent pentru 57% din producția globală de metal, își încetinește creșterea producției în urma unor politici de mediu mai stricte. Există, de asemenea, cerere în creștere, deoarece aluminiul este utilizat în vehiculele electrice și în energia regenerabilă, două sectoare în creștere rapidă în acest moment, ceea ce crește și mai mult prețul.

Nu doar prețurile aluminiului sunt afectate. Prețurile cartonului au atins un nivel record în 2021, după ce au crescut vertiginos cu 1000% în pandemia, în ceea ce a fost numit „Efectul Amazon” și există povești similare pentru oțel, magneziu și altele.

Tarifele de transport sunt încă ridicate

Bloomberg raportează că pe ruta comercială de la Shanghai la Los Angeles, tariful pentru un container a scăzut cu aproape 1.000 de dolari săptămâna trecută la 11.173 de dolari, o scădere de 8,2% față de săptămâna anterioară și cea mai abruptă scădere săptămânală din martie 2020. Cu toate acestea, prețul este încă cu mult mai mare decât a fost anterior, așa cum arată graficul de mai sus din Financial Times.

Cu toate acestea, trebuie spus că există încă multă incertitudine în jurul acestor cifre. S-ar putea ca prețurile să scadă doar temporar din cauza scăderii productivității în timpul sărbătorii Săptămânii de Aur din China și există, de asemenea, temeri că cererea de Black Friday și Crăciun ar putea provoca o nouă creștere a costurilor.

Timpul de livrare este încă uriaș

„Timpul actuale de livrare în industria bicicletelor este de peste 600 de zile pentru majoritatea componentelor principale. Achiziționarea de materii prime pentru mulți dintre furnizorii noștri OEM și producătorii de specialitate este de peste 350-400 de zile. Ceea ce complică și mai mult situația. Este obișnuit în climatul actual ca comenzile de achiziție să fie plasate cu până la 24 de luni în avans la toți furnizorii; echipa de achiziții a lui Knolly ne are bine poziționate pentru 2022 și 2023. Am început să plasăm comenzi pentru 2024, care, sincer, pare o nebunie, dar acesta este jocul pe care îl jucăm cu toții acum”, a declarat Noel Buckley, CEO Knolly.

spot_img

Ultimele știri