Capacitățile de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din UE au nevoie de investiții de 9 mld. EUR

Sectorul de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice din Uniunea Europeană se pregătește să facă față unei creșteri semnificative a cererii, potrivit raportului „EU recycling market” realizat de strategy&, departamentul global de strategie al PwC.

Conform documentului, investiții de până la 9 miliarde de euro vor fi necesare până în 2035 pentru a extinde capacitățile de reciclare și a satisface cerințele în creștere.

În ultimul an, reciclarea bateriilor a câștigat amploare, cu numeroase companii mari anunțând inițiative semnificative în acest domeniu. Având în vedere prognoza conform căreia aproximativ 40% din toate vehiculele ușoare ar putea fi electrice până în 2030, se impun investiții masive în capacitățile de reciclare. Cu toate că sectorul de reciclare este puternic reglementat, estimările indică un potențial de generare a veniturilor de până la opt miliarde de euro.

Producția de baterii pentru mașinile electrice din UE se va apropia de 900 GWh până în 2030. În prezent, centrele specializate pot recicla aproximativ 5 GWh de baterii, dar până în 2030, se preconizează o creștere de 20 de ori a cererii de reciclare, ajungând la 100 GWh. Această creștere semnificativă este în principal alimentată de deșeurile generate de fabricile de baterii și mașinile electrice,” a declarat Daniel Anghel, partener și liderul serviciilor pentru industria auto din cadrul PwC România.

După 2030, pe măsură ce primul val de mașini electrice va ajunge la sfârșitul ciclului de viață, cererea de reciclare a bateriilor pentru mașinile electrice va crește de zece ori, estimându-se că până la 1.000 GWh de baterii vor fi scoase din uz până în 2040.

Raportul subliniază, de asemenea, că produsele reciclate disponibile la costuri competitive vor contribui la reducerea prețurilor bateriilor cu până la 20%, stimulând în continuare procesul de electrificare și dezvoltarea pieței de reciclare.

În ceea ce privește reglementările, Asia a fost lider în domeniu, cu Coreea de Sud și China impunând reglementări stricte încă din 2013, obținând rate de reciclare de aproximativ 90%. UE a revizuit recent cadrul său de reglementare, impunând o eficiență de reciclare de 70% începând cu 2031, comparativ cu rata anterioară de 55%. Noul regulament al UE stabilește obiective de eficiență și rate de reciclare pentru fiecare material critic și impune un nivel minim de utilizare a materialelor reciclate.

Citește și: Proprietarii de biciclete electrice NU trebuie să plătească RCA

spot_img

Ultimele știri