Biciclistii gasesc noi solutii pentru pista de biciclete de pe Calea Victoriei

Reprezentantii Primariei Capitalei si ai comunitatii biciclistilor s-au intalnit astazi pentru a dezbate variantele fezabile pentru amplasarea viitoarei piste de biciclete de pe Calea Victoriei.  In urma analizei de teren, reprezentantii biciclistilor au propus amplasarea pe partea dreapta a unei singure benzi pentru biciclete in sensul de mers al autovehiculelor.

La intalnirea au participat reprezentantii ai Asociatiei Green Revolution, SkirtBike, DirtBike, Freerider,  NoMad si Biciclop.

Eram deja in discutii preliminare cu comunitatea biciclistilor. Astazi am vorbit pe baza proiectului realizat de primarie. Noi, initial, am proiectat o banda cu dublu sens pe partea stanga, insa reprezentantii comunitatilor biciclistilor au considerat ca o banda cu sens unic pe partea dreapta in directia de mers ar fi solutia optima. Acum urmeaza sa discut si cu proiectantul si sa ajustam proiectul in functie de doleantele lor”, a declarat, pentru Green Report, Sorin Luchian, reprezentantul Directiei de Transport din Primaria Capitalei.

Potrivit unei analize realizata de Asociatia Green Revolution, amplasarea pistelor pe partea dreapta ofera o mai mare siguranta in trafic, deoarece banda din dreapta este banda de folosire a bicicletelor. Pe de alta parte, amplasarea pe stanga, asa cum este in proiectul primariei, implica un grad mai scazut de siguranta si o gravitate mai mare a punctelor de conflict fiind o banda rapida

Este imbucurator faptul ca, pentru prima data,  Primaria Capitalei se consulta cu comunitatea biciclistilor in privinta infrastructurii rutiere pentru amplasarea pistelor de bicicleta. Propunerile si solutiile identificate astazi, la o prima evaluare, urmeaza sa fie luate in considerare de catre Politia Rutiera si comisiile de specialitate din Primaria Capitalei”, a spus Cornel Belciug, directorul de programe al Asociatiei Green Revolution.

De asemenea, in opinia biciclistilor, o singura banda mai lata se potriveste mai bine planului primariei de modernizarea a Caii Victoriei, prin transformarea acesteia intr-o artera comerciala cu aflux ridicat de pietoni.

Planul primariei a fost realizat de catre un proiectant din cadul acesteia si se vede ca s-a facut pe baza datelor din teren, dar este foarte bien ca ne-au cerut opinia. Propunerea noastra a fost aceea de a amplasa o singura band ape sensul de mers pe partea dreapta, care sa fie mai lata pentru a putea face fata afluxului de biciclisti. Planul primariei urmareste transformarea Caii Victoria intr-o artera comerciala  destinata cu precadere pietonilor, asa cum sunt si in alte capital europene, si sa reduca la maxim accesul autorurismelor”, a explicat Oana Deliu, organizatoarea SkirtBike.

O solutie finala pentru realizarea pistei de biciclete urmeaza sa fie inaintata  de catre reprezentantii comunitatii biciclistilor si care trebuie sa primeasca avizul Politiei Municipiului Bucuresti si a Comisiei Tehnice de Circulatie din cadrul Primariei Bucuresti.

A fost un dram de consultare publica discutandu-se constructiv si civilizat asa cum ar trebui sa fie tot timpul. Sa speram ca va iesi bine si ca se vor gasi solutii bune asa incat sa se extinda util, natural si fara riscuri reteaua pistelor de biciclete din Bucuresti.  Demult speram sa se puna intr-un fel capat tensiunilor si scandalurilor inutile dintre primarie si o parte a celor ce se considera reprezentanti ai biciclistilor din Bucuresti”, a declarat Daniel Sardan de la NoMad.

Potrivit Freerider.ro, primaria are in vedere realizarea unei piste de biciclete legate de cea de pe Calea Victoriei care sa porneasca din Piata Revolutiei, sa continue pe strada Academiei si sa se incheie in zona Bancii Nationale a Romaniei. Tot acest traseu urmeaza sa fie reamenajat avand la baza aceleasi ratiuni ca si demersul privind Calea Victoriei, adica turistice si de agrement, si in planuri este inclusa o pista de biciclete, lata de 1,5 metri, care va merge dinspre Piata Revolutiei spre Banca Nationala. In acest fel, se va putea ajunge pe bicicleta intr-un mod mai facil in zona Centrului Istoric.

Lucraile de modrenizare pe Calea Victoriei vor incepe cel mai devreme in toamna. Costul estimativ al proiectului este de 8.870.832 euro.

spot_img

Ultimele știri