Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Automobilul hibrid, solutie la cresterea preturilor la carburanti

Automobilele hibrid devin o alternativa tot mai atractiva la masinile cu motorizari clasice, mai ales in contextul in care carburantii romanesti se scumpesc de la o saptamana la alta.

Masinile hibrid sunt mai scumpe, insa acest lucru este compensat partial de consumul redus si absenta taxei de poluare.

Economia de carburant transforma hibrizii in variante ideale de transport in oras, unde consumul este mult redus, putand ajunge chiar la jumatate fata de cel al automobilelor clasice.

Producatorii noului model Toyota Prius, cel mai popular hibrid din Romania, promit un consum urban de 4.0 litri/100 km. Pretul porneste de la 22.000 euro fara TVA. Exista insa si variante mai ieftine. Honda Insight, spre exemplu, costa 16.500 euro si ar putea fi o altenativa la modelele pe benzina cu pret similar. Consumul urban estimat este de 4.7 litri/100 km. In general, preturile hibrizilor variaza intre 20.000 si 40.000 euro.

Preturile devin tot mai accesibile

Criticii hibrizilor acuza de cele mai multe ori preturile ridicate si performanta perfectibila a modelelor, insa ambele criterii se amelioreaza de la an la an, pe fondul dezvoltarii rapide a acestui segment.

Analistii estimeaza ca in urmatorii 10 ani se va inregistra o crestere exploziva a vanzarilor de masini hibrid, pe fondul ieftinirii acestora.
In prezent, pe piata auto sunt o multime de modele hibrid, iar numarul lor este in crestere. Marile companii precum Toyota sau General Motors renunta treptat la combustibil si incep sa-si transforme marcile de masini in hibrizi.

Pentru a creste randamentul, proiectantii au cautat noi solutii care sa asigure un consum cat mai mic si o incarcare cat mai eficienta a acumulatorului. S-a modificat aerodinamica, greutatea masinii, calitatea cauciucurilor. Specialistii au dezvoltat electromotorul care in timpul franarii se transforma in generator. In plus, motorul este extrem de silentios, ceea ce inseamna mai putina poluare fonica pe strazile orasului. Masinile au inregistrat progrese uimitoare si in privinta vitezei, astfel incat hibrizii ajung astazi cu usurinta la 180 km/h.

Subventii de mii de euro in strainatate

Hibrizii si masinile electrice sunt singurele categorii de autoturisme care nu platesc taxa de poluare. Totusi, in timp ce taxa de prima inmatriculare are o valoare de cateva sute de euro, diferenta de pret intre masinile hibride si alte modele similare din punct de vedere al performantelor dinamice este de cateva mii de euro, din cauza tehnologiei mai scumpe.

Alte state europene, precum Franta si Italia, au incurajat in mod real achizitia de hibrizi oferind subventii de pana la 3.000 de euro, iar Olanda a oferit chiar 6.000 de euro cumparatorilor de automobile hibrid.

In absenta unor masuri de sustinere importante, automobilele hibrid din Romania se vor adresa in continuare unui segment restrans de clienti, aceia cu posibilitati financiare si preocupari fata de protectia mediului.

Raluca Petrescu

 

spot_img

Ultimele știri