Warning: Array to string conversion in /home/greenreport/public_html/wp-includes/shortcodes.php on line 433
Array

Automobile cu consum redus de carburant incepand cu anul 2020

Comisia pentru Mediu a Parlamentului European a confirmat propunerea legislativa conform careia autoturismele noi, construite incepand cu anul 2020, ar trebui sa realizeze o economie medie de carburant de 3,9 l/100km.

In același timp, comisia parlamentara a recomandat ca, pana in anul 2025, consumul de carburant al noilor autoturisme sa scada sub 3 l/100km. Conform testelor producatorilor, consumul mediu actual al noilor autoturisme este de 5,5 l/100km, insa consumul mediu real in conditii trafic este de 6,6 l/100km.

Greg Archer

Acest vot contribuie la reducerea consumului de petrol, la reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera și la crearea unor noi locuri de munca, cu inalta calificare. Standardele de emisii pentru autovehicule arata ca legislatia in domeniul mediului este buna nu doar pentru planeta noastra, ci creeaza și beneficii economice și sociale semnificative. Fixarea unei limite de emisii pentru autoturisme, pentru anul 2025, reprezinta un real progres insa, pentru a stimula tranzitia catre fabricarea unor autoturisme cu zero emisii ar fi nevoie de o limita de consum de 2,5 l/100km”, a declarat Greg Archer, manager de programe pentru autovehicule cu emisii scazute de carbon, in cadrul organizatiei Transport & Environment.

Parlamentul european a votat, de asemenea, in favoarea amendarii modului in care se realizeaza testele oficiale ale autoturismelor, cu scopul reducerii diferentelor care exista intre cifrele de consum comunicate de producatori și cele obtinute de catre proprietarii autoturismelor, in conditii reale de trafic. Suplimentar, membrii comisiei parlamentare au votat pentru reducerea flexibilitatilor la care pot apela constructorii de autoturisme, flexibilitati care ar slabi tinta pentru anul 2020 și ar incetini ritmul de reducere a consumului de carburant.

Cu cat emisiile de CO2 ale unui autovehicul sunt mai mici, cu atat acesta este mai eficient. Daca flexibilitatile vor fi eliminate din legislatie, in anul 2020, detinatorul unui autoturism va face o economie medie la carburant (la actualul pret) de 647 euro/an, in comparatie cu ceea ce cheltuiește acum . Pretul mai mare al autoturismului – determinat de includerea tehnologiilor de reducere a consumului – va fi amortizat in aproximativ doi ani.

Thomas Ulmer

Standardele obligatorii referitoare la emisii au un impact enorm asupra tuturor locurilor de munca in UE. Masinile vor fi mai economice, lucru care va duce la reducerea costurilor pentru consumatori“, a aratat raportorul german Thomas Ulmer de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat).

Acesta va participa la negocierile cu ministrii. Votul in plenul Parlamentului European este programat pentru iulie 2013.

spot_img

Ultimele știri