Modelele de vehicule diesel rechemate și modificate de Volskwagen cu ocazia Dieselgate consumă cu 14% mai mult combustibil și au emisii cu 400% mai mari decât în testele oficiale de laborator, conform unui studiu de la Australian Automobile Association (AAA).
Analiza condusă de AAA în parteneriat cu Federația Internațională a Automobilului (FIA) arată că un model Golf Euro 5 din 2010 consumă în medie cu 7% mai mult combustibil (0.5 litri/100 km) după rechemarea în service. Mașina ar avea un consum cu 2% mai mare în zonele urbane, cu 7% mai mare pe drumuri rurale și cu 14% mai mare pe autostrăzi.
Deși nivelurile de emisii de oxizi de azot au scăzut după rechemare, au depășit limitele legale de 4.11 ori când mașinile au fost testate în afara laboratorului.
AAA recomandă introducerea programelor de teste în condiții reale de drum, declarând că rezultatele testelor de laborator nu au relevanță și nu pot fi comparate cu cele din trafic.
VW a plătit până acum compensații în valoare de 31 de miliarde de dolari din cauza scandalului Dieselgate.
Oxizii de azot sunt una dintre principalele surse de poluare în mediul urban. Anul acesta, mai multe orașe europene au propus interzicerea modelelor vechi de diesel în zonele cu trafic ridicat.