Asociația Green Revolution și CycleLogistics încurajează utilizarea cargo-bicicletelor

În contextul unui număr mare de ambuteiaje rutiere, creșterii concentrației de gaze poluante în atmosferă și a faptului că bunurile ușoare sunt adesea transportate pe distanțe foarte scurte cu vehicule de gabarit mare, se dorește înlocuirea vehiculele motorizate cu biciclete pentru transportul mărfurilor ușoare.

Asociația Green Revolution susține inițiativa CycleLogostics implementând, în perioada 10 septembrie 2013 – 30 aprilie 2014, diferite acțiuni de promovare a bicicletei ca mijloc principal de deplasare și transport de mărfuri ușoare. Zonele principale de acțiune sunt cele din interiorul orașelor europene, predispuse la poluare și aglomerație, principala cauză fiind autoturismele.

Se știe faptul că un autoturism care circulă neîncărcat la capacitate maximă este o irosire de resurse. În acest sens, CycleLogistics încurajează utilizarea bicicletei în deplasările zilnice, la cumpărături, în plimbările de week-end și nu numai.

Producătorii de cargo-biciclete au scos pe piața numeroase modele de biciclete și accesorii, cu diferite funcționalități, iar tot ceea ce trebuie să facă biciclistul e să aleagă modelul cel mai potrivit, ținând cont de lungimea călătoriilor și greutatea bunurilor transportate.

În ceea ce privește avantajele logisticii velo, menționăm scăderea consumului de energie și a emisiilor de CO2, decongestionarea traficului, scăderea nivelului de zgomot și a poluării, extinderea spațiului disponibil pentru cetățeni și creșterea calității vieții în mediul urban.

Cargo-bicileta, soluția ieftină, sănătoasă și rapidă pentru livrări în zonele urbane

Marele avantaj pe care îl oferă mașina este spațiul de depozitare, dar alegerea bicicletei este o soluție mai ieftină, sănătoasă și rapidă. Deși pare greu de imaginat că se pot face cumpărături, livrări și transporturi de bunuri pe bicicletă, locuitorii și întreprinzătorii din câteva orașe europene demonstrează că aceasta este cea mai eficientă opțiune.

Studiile demarate în cadrul proiectului CycleLogistics au demonstrat că bicicletele și cargo-bicicletele ar putea suporta 51% din toate livrările realizate în orașele europene, care în momentul de față folosesc diverse autovehicule motorizate, dar și 90% din totalul deplasărilor la supermarketuri.

Dacă aceste călătorii s-ar face cu bicicletă, ar însemna o reducere de 37 milioane de tone CO2 pe an sau 1% din emisiile curente la nivelul Europei, conform Centrului de Mobilitate din Austria. Orașe precum Copenhaga, Bruxelles sau Londra au tradiție în utilizarea bicicletelor cargo pentru transportul/livrarea bunurilor ușoare și ne dorim să facem cunoscut acest concept și publicului din România.

Derulat din mai 2011 până în aprilie 2013, CycleLogistics este un proiect finanțat de Uniunea Europeană prin programul Intelligent Energy Europe (IEE), cu o acoperire de 11 țări în Europa, ce își propune reducerea energiei folosite în transportul urban de mărfuri.

spot_img

Ultimele știri