Asociația Green Revolution se alătură semnatarilor și susținătorilor Partnership for Active Travel and Health

Asociația Green Revolution a semnat și susține scrisoarea deschisă inițiată de noua inițiativa globală Partnership for Active Travel and Health (PATH) prin care li se solicită guvernelor și liderilor orașelor să investească mai mult în mersul pe jos și cu bicicleta pentru a atinge obiectivele climatice și pentru a îmbunătăți viața oamenilor.

”Ne face plăcere să anunțăm că Asociația Green Revolution, care, prin susținerea transportului alternativ, încurajează utilizarea bicicletei ca mijloc de transport nepoluant și ecologic în marile orașe ale Românie, se numără printre cele peste 400 de organizații care au semnat și susțin scrisoarea deschisă Partnership for Active Travel and Health (PATH). Pentru a ne demonstra angajamentul luat prin susținerea acestei inițiative vom continua cu eforturile noastre de a schimba modul în care ne deplasăm și de a veni cu alternative pentru transport – opțiuni nepoluante, sigure și cu beneficii pentru sănătate, mai ales în condițiile în care 80% dintre români nu fac sport și petrec foarte mult timp stând jos, comportamanet cu consecințe dezastroase asupra sănătății individuale și cu o presiune uriașă asupra sistemului național de sănătate”, a declarat Raluca Fișer, Președinte Asociația Green Revolution.

Semnatarii scrisorii (peste 400 ce organizații din 73 de țări – n.red) provin dintr-o mare varietate de organizații, inclusiv cele care lucrează pentru siguranța rutieră, aer curat, sănătate publică și transport public, precum și grupuri de susținere a mersului pe jos și cu bicicleta.

Mersul pe jos și cu bicicleta trebuie să joace un rol mai important în decarbonizarea transportului

Documentul a fost prezentat în cadrul conferinței climatice COP27 de la Sharm el Sheikh, Egipt, reprezentanților guvernelor din Egipt, Etiopia, Țările de Jos și Portugalia. Ambițiile scrisorii, precum și constatările noului raport al PATH Make way for walking and cycling, au fost, de asemenea, împărtășite și promovate de membrii PATH la COP27 într-o serie de întâlniri, discuții și evenimente secundare oficiale UNFCCC.

Sesiunile privind călătoriile active au acoperit finanțarea, genul, integrarea cu transportul public, provocările și oportunitățile pentru orașele africane și multe altele. De asemenea, au fost anunțate noi inițiative pentru călătoriile active, care vor contribui la îndeplinire aceste ambiții.

Dacă anul trecut COP26 a avut o zi dedicată transporturilor și o declarație de susținere pentru transport, care ulterior a fost modificată la presiunea grupurilor de advocacy pentru a sublinia importanța călătoriilor active, COP27 a acordat mai puțină atenție transportului și evidențiat în mai mare măsură rolul pe care trebuie să îl joace mersul pe jos și cu bicicleta în decarbonizarea transportului.

Cu toate acestea, angajamentul demonstrat de semnatarii scrisorii indică faptul că parteneriatul va continua să crească gradul de conștientizare și să caute să deblocheze potențialul mersului pe jos și cu bicicleta de a accelera atingerea obiectivelor climatice și a altor beneficii, printr-o mai mare prioritizare și investiții, inclusiv prin intermediul strategiilor naționale de transport, sănătate și mediu.

„Permiterea mai multor persoane să meargă și să se deplaseze cu bicicleta în siguranță este esențială pentru reducerea cotei de 27% a emisiilor de carbon a transportului și pentru realizarea Acordului de la Paris privind schimbările climatice. Totuși mersul pe jos și cu bicicleta continuă să nu aibă prioritate în mixul de transport și mobilitate și în agenda mai largă privind clima”, a declarat Sheila Watson, director adjunct al Fundației FIA. „Scrisoarea noastră deschisă cu ocazia COP27 a fost publicată pentru a atrage atenția asupra acestui lucru și pentru a solicita acțiuni mai mari din partea guvernelor și a liderilor orașelor.”

„Suntem încântați că peste 400 de organizații din întreaga lume s-au alăturat apelului nostru la acțiune prin semnarea acestei scrisori. Acest lucru subliniază cât de mult sprijin există pentru prioritizarea și investirea mai mult în mersul pe jos și cu bicicleta, ca una dintre cele mai bune soluții pe care le avem pentru a atinge obiectivele climatice, a îmbunătăți sănătatea publică și a oferi o serie de alte beneficii societale”, a spus Isabella Burczak, UCI.

„PATH și comunitatea mai largă care susține mersul pe jos și ciclismul și sute de organizații de sprijin și-au făcut vocea auzită la COP27. În continuare, vom continua să cerem guvernelor naționale și orașelor să se angajeze să prioritizeze și să investească în mersul pe jos și cu bicicleta – inclusiv strategii, planuri, finanțare și acțiuni concrete pentru infrastructură, campanii, planificarea utilizării terenurilor, integrarea cu transportul public și dezvoltarea capacităților”, a adăugat Lucas Harms, Ambasada Olandeză pentru Ciclism.

PATH este o nouă coaliție globală care solicită guvernelor și orașelor să își asume un angajament real față de mersul pe jos și cu bicicleta, ca soluție cheie la provocările legate de climă, sănătate și echitate socială cu care ne confruntăm.

spot_img

Ultimele știri