APIA: Ponderea maşinilor ecologice în parcul auto a crescut la 6%, în primele două luni

În luna februarie, numărul autoturismelor cu combustibili alternativi a scăzut cu 20,7% față de luna precedentă, pe fondul scăderii generale a pieței, dar, probabil și datorită așteptării începerii programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Cu toate acestea, cota acestora în total piață a crescut la 6,4% faţă de 4,2% în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

trafic bucuresti

În total, în ianuarie – februarie au fost cumpărate 1.259 de autoturisme ecologice, mai multe cu circa 16,36% comparativ cu primele două luni 2019, când au fost vândute 1.082 de unităţi.

Pe subcategorii, a fost înregistrată o creștere consistentă de 63,8% la autoturismele full electrice și o creștere de 101,8% (dublu) la cele plug-in. Pe de altă parte și autoturismele hibride înregistrează o creștere de 3,3%.

În acest context, APIA remarcă impactul pozitiv al Programului Rabla Plus din perioada 2017-2019, care a generat o evoluție puternic crescătoare pe acest segment de autovehicule (ex: creștere de 14,4 ori pe segmentul automobilelor cu alimentare electrică).

În topul celor mai vândute autoturisme electrice 100% conduce, după două luni ale acestui an, Renault – cu 96 de unităţi, urmat de BMW (31), Nissan şi Volkswagen (câte 30), smart (19), Hyundai (11), Jaguar (5), Audi, Mercedes Benz şi Tesla Motors (câte 3).

Cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 720 de unităţi, Lexus (47), Honda (36), Suzuki (30), Volvo (23), Ford (17), Hyundai (15), Land Rover (12), Mini (8) şi Mitsubishi (4).

De asemenea, în clasamentul vânzărilor de maşini plug-in conduce BMW – cu 33 de unităţi, urmată de Porsche (16), Mitsubishi şi Volvo (câte 13), Hyundai (12), Kia (8), Land Rover (5), Mini, Toyota şi Volkswagen (câte 4).

Statistica APIA menţionează că, numai la nivelul lunii februarie, 557 de autoturisme „verzi”, în scădere cu 20,65%, comparativ cu luna ianuarie, când s-au vândut 702 unităţi.

Per total piaţa a scăzut însă, puternic, cu 26,9% comparativ cu luna similară a anului anterior. Astfel, după 2 luni din 2020, se consemnează o scădere generală a pieței auto de 20,2% comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

„În acest context, este de reținut faptul că evoluția din România este în linie cu cea din Europa și, într-o oarecare măsură, poate fi explicată de conjunctura pieței, generată de respectarea unor obiective de emisii CO2 mai severe pentru anul 2020, fapt ce este posibil să fi stimulat, înmatricularea mai rapidă a unor unitați în decembrie 2019”, arată APIAîntr-un comunicat.

spot_img

Ultimele știri