Prima etapa in cautarea celei mai bune solutii europene de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera a ajuns la final. Concursul „Lumea pe care o vrei” a invitat cele mai creative minti din intreaga Uniune Europeana sa isi testeze inovatiile in materie de reducere a emisiilor de dioxid de carbon. Vor fi recompensate cele mai practice, rentabile si eficiente solutii climatice care vor putea fi aplicate si in alte tari europene.
Romania este prezenta in competitie cu 4 proiecte privind utilizarea biomasei pentru incalzirea locuintelor, constructiile sustenabile, agricultura ecologica, reciclarea si transportul ecologic:
Prima cladire educationala din Romania construita pe principii de sustenabilitate si eficienta energetica, Life in the green garden, Sustainable use of biomass for energy purpose si Recicleta.
Proiectele poate fi votate aici.
A fost extrem de incurajator sa vedem ca exista atatea proiecte inovatoare – de la solutii de transport cu emisii reduse de CO2 si instrumente digitale pentru a facilita o viata sustenabila pana la companii, scoli si locuinte care isi produc propria energie din surse regenerabile. Acum ca procesul de votare este pe cale sa inceapa, care considerati dumneavoastra ca sunt cele mai bune solutii pentru a crea lumea pe care o vrem? Astept cu nerabdare sa premiez cele mai bune proiecte in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor de la Copenhaga, de anul acesta”, a declarat comisarul UE pentru politici climatice, Connie Hedegaard.
Zece proiecte europene se vor califica pentru urmatoarea etapa, prin intermediul votului online. Acestea vor fi apoi evaluate de un juriu prezidat de comisarul Connie Hedegaard, care va selecta cele trei proiecte finaliste ce vor fi laureate in cadrul ceremoniei de decernare a premiilor Sustainia de la Copenhaga din toamna aceasta.
Unul dintre proiectele finaliste va fi recompensat cu marele premiu: pachetul european de media. Castigatorul va avea ocazia de a produce un material video profesionist pe baza proiectului prezentat si va primi un sprijin media substantial pentru a-si promova proiectul caștigator in intreaga Europa.
Dat fiind ca aceasta campanie acorda o atenție speciala unor țari precum Bulgaria, Italia, Lituania, Polonia si Portugalia, in toate aceste cinci tari va fi selectat cate un castigator national. Proiectele castigatoare vor fi incluse intr-o campanie nationala de afise ce va avea loc in fiecare dintre capitale in toamna anului 2013.
Concursul face parte din campania paneuropeana a Comisiei Europene de sensibilizare publica „Lumea pe care o vrei. Cu clima care iti place”, menita sa promoveze solutii practice, inovatoare si rentabile pentru combaterea schimbarilor climatice.
De la lansarea acesteia in octombrie 2012, campania a atras peste 30 000 de adepți in rețelele de socializare si peste 160 de organizatii partenere in intreaga Uniune Europeana, beneficiind de sprijinul mai multor nume de marca de pe scena internationala, printre care Secretarul General al ONU Ban Ki-moon si actorii premiați Colin Firth si Sergio Peris-Mencheta.
Partenerul campaniei, Sustainia, reprezinta o initiativa internationala de promovare a sustenabilitatii – avandu-l ca presedinte onorific pe Arnold Schwarzenegger – care isi propune sa identifice si sa mareasca numarul solutiilor imediat realizabile.