UniCredit premiază afacerile cu impact social

Cinci afaceri sociale au fost premiate cu 80.000 de euro în cadrul ”Competiției pentru Întreprinderi Sociale”, organizată în colaborare cu UniCredit Foundation, UniCredit Bank și UniCredit Busiuness Integrated Solutions, cu sprijinul Fundației NESsT România. 

antreprenoriat-social

Cred că sprijinul strategic pentru crearea și susținerea afacerilor sociale în fazele incipiente, atât în România, cât și în alte părți ale lumii, sunt esențiale atât pentru dezvoltarea economiei nonprofit, cât și a celorlalte sectoare economice – astăzi și în viitorul apropiat”, a declarat Maurizio Carrara, Chairman UniCredit Foundation.

Câștigătorii ediției de anul acesta au fost selectați dintr-un număr de 80 de aplicații în urma evaluării unui juriu de experți și prin votul direct al aproximativ 750 de angajați din cadrul UniCredit Bank și UniCredit Busiuness Integrated Solutions.

Cele cinci afacri câștigătoare sunt Made in Roșia Montană, Woodjoy, Grădina Socială AMURTEL, Asociația Merci Charity Boutique, Asociația Phoenix Speranța

Made în Roșia Montană este o afacere care oferă femeilor din Roșia Montană surse alternative de venit prin producția și comercializarea obiectelor de design vestimentar din lână. Tică Darie, un tânăr antreprenor local lucrează deja cu 30 de femei din zonă, cărora și-a propus, prin finanțarea primită, să le măreasca venitul lunar de la 400 de lei la 800 de lei. Planurile lui de viitor includ dezvoltarea unei linii premium de produse în colaborare cu designeri români și extinderea rețelei de distribuție.

Woodjoy, cu sediul în Târgu Mureș, este o companie care produce obiecte de mobilier și jocuri din lemn pentru copii. Finanțarea primită îi va ajuta să mărească numărul angajaților de la 9 la 17 – persoane cu dizabilitățati și din categorii sociale dezavantajate.

Grădina Socială AMURTEL din satul Poieni, județul Buzău, se ocupă de integrarea socială a copiilor și tinerilor aflati în centrul de plasament. Finanțarea de la UniCredit îi va ajuta să își extindă grădina de legume, care are ca piață de desfacere peste 30 de clienți din zona urbană. Momentan grădina produce 5 tone de legume pe an și a creat deja 14 locuri de muncă pentru persoanele vulnerabile din comunitate.

Asociația Merci Charity Boutique din București își propune să deschidă primul concept store caritabil din România: Căsuța Faptelor Bune. Atelierul va produce și comercializa produse provenite de la peste 50 de artiști și producători locali, iar banii câștigati vor merge către copiii proveniti din familii defavorizate sau cu afecțiuni oncologice.

Asociația Phoenix Speranța din Mediaș, județul Sibiu care are ca scop incluziunea socială a persoanelor cu dizabilități. Cu finanțarea primită vor dezvolta o întreprindere socială care va produce și comercializa un săpun vegetal, produs la rece, care va fi distribuit pe piața HoReCa și magazinele naturiste. Atelierul va încadra în procesul de producție 6 persoane cu dizabilități, iar banii vor merge către susținerea celor peste 100 de persoane aflate în prezent în grija asociației.

Parteneriatul dintre UniCredit Foundation, UniCredit Bank, UniCredit Business Integrated Solutions și Fundatia NESsT a început în 2012 cu un obiectiv comun: susținerea întreprinderilor sociale care permit accesul grupurilor dezavantajate la un venit constant care să le asigure o viață decentă. De atunci, 17 întreprinderi sociale au fost susținute cu peste 240.000 de euro. Impactul social contabilizează peste 5.000 de beneficiari din 15 comunități și peste 200 de locuri de munca create în cadrul întreprinderilor sociale finanțate și a lanțului lor de furnizori.

Citește și:

40 de persoane defavorizate angajate în 10 întreprinderi sociale care promovează turismul ecologic

Întreprinderile sociale nu rezistă pe piață în lipsa legislației

Cinci ateliere sociale care vor să salveze meșteșugurile

spot_img

Ultimele știri