83% dintre români și-ar dori să facă mai mult sport, iar peste 26% preferă mersul pe bicicletă, potrivit studiului „Atitudini și comportamente ale românilor legate de sport”, realizat de Quantix Marketing Consulting pentru Telekom România.
Peste jumătate dintre cei chestionați afirmă că practică sport, cu diferite grade de intensitate. Cele mai practicate sporturi sunt alergarea – 58,6%, clasele (fitness, aerobic, pilates etc.) – 29,7%, fotbalul – 27,1% și mersul pe bicicletă – 26,7%. Sporturile care pot fi practicate în sală înregistrează frecvența cea mai crescută: 75% dintre români se antrenează cel puțin o dată pe săptămână. Dacă ar avea ocazia, peste 70% dintre respondenți ar participa la diverse activități în aer liber, alergat și mers pe bicicletă.
Studiul „Atitudini și comportamente ale românilor legate de sport – 2018” a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ național urban de 1.040 persoane cu vârste între 18-55 ani. Colectarea datelor a avut loc în perioada 27.04.2018 – 08.05.2018.
De ce bicicleta încă nu este privită ca mijloc de deplasare în București
Cu toate acestea, dincolo de suportul declarativ al populației pentru acest mijloc de deplasare, bicicleta nu este luată, la modul real, în considerare ca alternativă la modalitățile curente de deplasare, cel puțin în București. Concluzia reiese din datele unui sondaj de opine care a avut ca obiectiv revelarea barierelor și a soluțiilor ce pot încuraja utilizarea bicicletei ca mijloc de transport.
Deși peste 98% din participanții la sondaj apreciază că dezvoltarea acestui mijloc de deplasare ar fi un lucru bun sau foarte bun pentru București există o puternică reticență în utilizarea bicicletei. Motivul invocat pentru evitarea sau utilizarea limitată a acestui mijloc de deplasare este percepția generală cu privire la faptul că Bucureștiul nu este un oraș prietenos pentru utilizatorii de biciclete (94%) .
Principalele bariere în calea utilizării bicicletei ca mijloc de deplasare sunt considerate a fi riscul de accidente (71%), poluarea din trafic (67%) și lipsa infrastructurii de parcare atât în zonele de destinație cât și în zonele de reședință (57%). Lipsa infrastructurii de parcare este asociată cu riscul crescut de a fi furată bicicleta, risc indicat de 88% dintre respondenți.