După mai bine de 50 de ani, trenurile electrice cu baterii destinate traficului de călători au reintrat în această săptămână pe șinele din Marea Britanie. Britanicii se pregătesc să numere zilele până când locomotivele diesel gălăgioase și poluatoare vor fi înlocuite.
Ca urmare a succesului înregistrat de prototipul testat anul trecut pe șinele de cale ferată care leagă orașele Derby și Leicestershire, modelul Class 379 Electrostar va rula timp de o zi pe săptămână, pentru o lună și jumătate, între localitățile Harwich și Manningtree, în Essex, estul Angliei.
Reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate a Angliei au declarat că acest prim pas este începutul obiectivului asumat de a-și reduce impactul asupra mediului, îmbunătățirea durabilității și reducerea costurilor de funcționare ale căii ferate cu 20% în următorii cinci ani.
În cazul în care experimentul se dovedește un succes, o flotă de trenuri alimentate cu baterii ar putea fi văzută în întreaga rețea, oferind o variantă rentabilă și cu zero emisii pentru scoaterea locomotivelor diesel de pe liniile secundare unde nu rentează construirea unei rețele aeriene de electrificare.
Locomotivele cu baterii există de mai bine de 100 de ani, deși au fost arareori folosite pentru transportul pasagerilor. Uzinele de muniții din timpul Primului Război Mondial utilizau aceste locomotive pentru a preîntâmpina eventualele explozii care ar fi putut fi produse de scânteiele de la locomotivele cu abur.
De asemenea, și metroul londonez are în dotare locomotive cu baterii care sunt folosite doar atunci când se fac lucrările de întreținere, iar curentul electric trebuie oprit.
Citește și:
VIDEO Japonezii au testat cu succes cel mai rapid tren din lume. Atinge 500km/h
Londra va avea autobuze electrice care se încarcă fără fir