Două companii norvegiene de transport maritim, Wilhelmsen și Kongsberg, lansează împreună prima companie de transport maritim autonom din lume, numită Massterly.
Cu o experiență combinată de 360 de ani, Kongsberg vor oferi expertiză tehnică, iar Wilhelmsen vor supraveghea operațiunile de gestionare a navelor și de logistică. Navele autonome vor fi monitorizate și îndrumate în centre de control care vor fi înființate pe uscat.
Thomas Wilhelmsen, CEO Wilhelmsen, a dat mai multe detalii pentru publicația Maritime Journal:
„Ca o națiune maritimă de prim rang la nivel mondial, Norvegia și-a asumat poziția de lider în dezvoltarea navelor autonome. Prin crearea unei noi companii numite Massterly, facem următorul pas în această călătorie prin înființarea infrastructurii și a serviciilor pentru a concepe și a gestiona navele, precum și oferirea unor soluții avansate de logistică asociate cu operațiuni maritime autonome.”
Anul trecut, Norvegia a lansat prima navă de transport electrică, Yara Birkeland, care va deveni complet autonomă până în 2020. Construcția navei a costat în jur de 25 milioane de dolari, iar prima misiune de transport a costat aproape de trei ori mai mult decât o navă obișnuită. Conform estimărilor, nava electrică va economisi până la 90% din costurile anuale necesare pentru muncă și combustibil.
Navele autonome au numeroase beneficii, cum ar fi costuri de operare mai mici, costuri de călătorie reduse și profitabilitate crescută. Veniturile navelor de marfă depind de cantitatea de marfă pe care o pot încărca, iar o navă autonomă are spațiu în plus, nemaifiind nevoie de instalații de cazare pentru echipaj.
Compania plănuiește lansarea unor nave de dimensiuni mai mari odată ce reglementările vor intra în vigoare.