Tetra Pak®, lider mondial in solutii de procesare si ambalare a alimentelor anunta rezultatele celui de-al cincilea sondaj de mediu, care evidentiaza o crestere a cererii pentru materiale din surse regenerabile si a certificarii de mediu in randul consumatorilor din intreaga lume.
Raportul arata ca reciclarea ramane o preocupare fundamentala atat a consumatorilor, cat si a producatorilor din industria alimentara, se arata intr-un comunicat Tetra Pak.
Raportul identifica in randul consumatorilor o crestere a cererii cu privire la informatiile despre mediu. In scopul de a face alegeri informate, 37% din consumatori cauta regulat simboluri legate de protectia mediului pe etichetele produselor alimentare. Astazi, 54% din consumatori au incredere in etichetele ecologice, comparativ cu 37% in 2011. Unul din cinci consumatori din studiu recunosc simbolul organizatiei Forest Stewardship Council™ (FSC™) si il asociaza cu administrarea responsabila a padurilor”, potrivit Tetra Pak.
In sondajul din acest an se observa o crestere semnificativa a atitudinii fata de materialele din surse regenerabile in randul companiilor producatoare din industria alimentara, determinata de dezvoltarea recenta a noilor tehnologii. Ei au clasificat utilizarea materialelor “verzi”, din surse regenerabile, ca fiind una dintre cele mai importante tendinte de protejare a mediului care influenteaza viitorul ambalajelor de bauturi.
In acelasi timp, consumatorii continua sa considere ambalajele de carton ca fiind cele mai prietenoase cu mediul inconjurator datorita faptului ca folosesc hartia, un material regenerabil; in plus, mai mult de 50% dintre cei chestionati cred ca utilizarea plasticului produs din materiale regenerabile va contribui la cresterea performantelor de mediu ale ambalajelor de carton.
Reciclarea, o necesitate
Colectarea selectiva a ambalajelor pentru reciclare ramane principala activitate de protectie a mediului in randul consumatorilor, asa cum a fost inca din 2005. In plus, atunci cand este dezvoltat un produs sau un serviciu, producatorii din industria alimentara considera prioritar ca acesta sa aiba ambalaj reciclabil.
Concluziile raportului din acest an scot in evidentade ce este important sa avem in centrul agendei noastre strategice politici care sa reflecte grija fata de mediul inconjurator. Ne-am stabilit angajamente ferme pentru a reduce amprenta de mediu in cadrul lantului de productie si distributie, pentru a dezvolta produse sustenabile si pentru a creste procentajul de reciclare; astfel, facem progrese semnificative in atingerea obiectivelor pe care le-am stabilit pentru noi insine in fiecare dintre aceste domenii importante„, a declarat Dennis Jönsson, Presedinte si CEO, Tetra Pak.
Informatii generale cu privire la sondaj
Sondajul este efectuat la fiecare doi ani incepand din 2005. Pentru Raportul de Mediu din 2013, au fost intervievati peste 7.000 de consumatori si mai mult de 200 de jucatori din industria alimentara din 13 tari inclusiv SUA, Brazilia, UK, Franta, Germania, Belgia, Olanda, Africa de Sud, Turcia, India, Rusia, China si Japonia.
Tetra Pak foloseste acest studiu pentru a obtine o intelegere exhaustiva a atitudinilor fata de mediul inconjurator si fata de ambalaje, care sa contribuie la dezvoltarea unei baze solide pentru comunicarea de mediu si, nu in ultimul rand, la stabilirea directiilor pentru viitoarele strategii si produse. Studiul din acest an a fost realizat in parteneriat cu Firefly Millward Brown.