Șoferii europeni au plătit cu 150 de miliarde de euro mai mult pe combustibil din cauza testelor de emisii falsificate

Șoferii din Europa au plătit cu 150 miliarde de euro mai mult pe combustibil în ultimii 18 ani decât ar fi plătit dacă vehiculele lor funcționau la fel de bine în condiții de trafic ca și în testele de laborator, conform unui nou raport care dezvăluie prețul ascuns al falsificării testelor de emisii de către producătorii auto.

În ultimele două decenii, problema falsificării testelor de emisii de către producătorii auto a devenit din ce în ce mai mare. În anul 2000, diferența dintre performanța din timpul testului și performanța actuală a automobilelor era de 9%, însă în prezent a ajuns la 42%.

Analiștii de la Transport & Environment au estimat că această diferență a costat șoferii europeni 150 miliarde de euro cheltuiți pe combustibil în plus între 2000 și 2017. În România, costul estimat este de 1.4 miliarde de euro.

Uniunea Europeană a implementat recent noi teste de emisii, însă un document intern al Comisiei Europene arăta că nivelurile oficiale de emisii declarate de producătorii auto ar putea fi exagerate, pentru a le permite să își stabilească ținte mai joase în testele viitoare.

Conform raportului, testele pentru două mașini erau realizate cu o baterie consumată, pentru a folosi combustibil în plus și a spori emisiile de CO2. Funcția stop-start, care oprește motorul când nu este folosit pentru a reduce emisiile, a fost dezactivat și au fost folosite strategii de schimbare a vitezelor care cauzau o creștere semnificativă a emisiilor de CO2.

„Indiferent de reglementările pentru a reduce emisiile, nu a existat nicio îmbunătățire în viața reală a emisiilor de CO2 în ultimii cinci ani și a avut loc o îmbunătățire de doar 10% din 2000 și până în prezent – mult mai puțin decât susțin reprezentanții industriei. Victimele sunt cetățeni care au plătit 150 miliarde de euro pentru mai mult combustibil și care suferă și consecințele schimbărilor climatice necontrolate.”, a declarat Greg Archer, de la Transport & Environment.

Green Report Shop Transport ECO

Testele de emisii au fost manipulate de producători auto ca Daimler și Volkswagen, care a fost implicat în celebrul scandal Dieselgate în 2015, când s-a descoperit că producătorul auto german folosea un software care oferea valori false, mult mai reduse, ale emisiilor de oxizi de azot.

spot_img

Ultimele știri