Un recent studiu dat publicitatii de Comisia Europeana demonstreaza o diminuare semnificativa a emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele noi. Acestea au scazut cu 5,1% in 2009, comparativ cu anul anterior.
Este vorba despre cea mai importanta reducere de emisii inregistrata dupa instalarea, in anul 2000, a programului de monitorizare european. Raportul Comisiei mai precizeaza ca aceasta evolutie poate fi atribuita mai multor factori, precum criza economica, programele de tip ”Rabla” pentru casarea autovehiculelor vechi, dar si inmultirea ofertelor de pe piata automobilelor ”verzi” si imbunatatirike tehnologice.
Raportul noteaza totodata ca obiectivul UE de reducere, pana in 2012, a emisiilor medii la 130 de grame pe kilometru in cazul a 65% din autoturismele personale cel mai putin poluante a fost atins inca din 2009. Daca aceasta tendinta se pastreaza, mai multi constructori mari de automobile si-ar putea atinge in avans obiectivele de reducere a emisiilor stabilite pentru 2015. La acea data, toate vehiculele, nu numai cele 65% la suta mentinonate mai sus, vor fi luate in calcul pentru stabilirea unei medii a emisiilor.
”Atunci cand au fost stabilite aceste obiective, industria se temea de faptul ca-i va fi imposibil le sa atinga in acest interval. Ma bucur sa constat ca, in realitate, legislatia UE in materie de reducere a emisiilor stimuleaza eficient inovatia si permite industriei europene sa ramana la un inalt nivel concurential”, a declarat comisarul european pentru Actiune Climatica, Connie Hedegaard.