Operatorul de salubritate din Berlin îndeamnă germanii să ofere de sărbători timp, nu lucruri

Într-o campanie, BSR – operatorul de salubritate din Berlin – sfătuiește locuitorii din orașul german să scadă cantitatea de deșeuri pe care le generează și să ofere, în schimbul cadourilor materiale, timp de calitate petrecut împreună.

Compania spune că perioada sărbătorilor ar avea mai multă încărcătură emoțională dacă oamenii ar cumpăra mai puține lucruri, ar găti mai puțin sau ar face o faptă bună pentru un vecin.

„Oamenii se înghesuie în mall-uri, iar curierii abia fac față livrărilor… Numai despre asta să fie vorba în această zi? În marea de cadouri și de gunoaie, pierdem esențialul”, a transmis firma, în campania sa „Time not Stuff” (Timp, nu lucruri).

BSR, care are contract cu două milioane de gospodării din Berlin, sugerează alternative de a sărbători mai prietenoase cu mediul și care nu golesc portofele.

„Unul dintre cele mai importante cadouri îl reprezintă timpul nostru. Deci asta ar trebui să oferiți. Ce ziceți de o seară în care să gătiți alături de cineva sau de o ieșire la un concert sau la un cinema? Tuturor ne place să avem amintiri plăcute”, au transmis aceștia.

Compania mai recomandă oferirea unor servicii de babysitting – pentru părinți, organizarea unor petreceri pentru schimb de haine, între prieteni, sau vizitarea unor magazine de upcycling.

Printre recomandări se numără căutarea unor modalități inventive de a utiliza resturile alimentare, evitarea consumului băuturilor specifice sărbătorilor (Glühwein – vin fiert) din pahare de unică folosință – subliniind că, în fiecare an, 20.000 de astfel de pahare sunt aruncate, iar în perioada Crăciunului acest număr crește.

BSR le transmite berlinezilor care vor să facă totuși cadouri materiale, să le confecționeze singuri – cum ar fi o căciulă împletită sau un amestec de condimente – iar acestea să fie ambalate în hârtie igienică, ziare sau materiale textile.

Campania a mai conținut filmulețe în care erau arătate modalități prin care cartoanele pentru ouă pot fi transformate în decorațiuni pentru brad.

Mesajul final a fost: „Ajută-ne să facem acest Crăciun unul cu deșeuri reduse!”

TreeHugger subliniază că germanii nici măcar nu sunt cei mai înnebuniți după cumpărături, iar pentru a argumenta au citat-o pe scriitoarea Elizabeth Renzetti, care locuiește la Berlin:

„Au venit (la târgurile de Crăciun), poate au cumpărat un ornament sau un balon pentru copii, apoi au stat grupați și au mâncat cârnați și au băut vin fiert… S-au uitat la foc sau au vorbit cu prietenii. Aproape nimeni nu avea telefonul scos din buzunar. Am simțit că era o lecție pe care trebuie să o învățăm. Am văzut un fel de a sta liniștit, alături de ceilalți, în mijlocul celui mai frenetic sezon al unui an frenetic”.

spot_img

Ultimele știri