Retailerul C&A va comercializa jeanşi sustenabili certificaţi la nivel Gold de către Cradle to Cradle. Realizaţi în parteneriat cu Fashion for Good, o platformă globală a cărui scop este să transforme industria modei într-o forţă a binelui, jeanşii C&A C2C Gold Level sunt 100% reciclabili şi biodegradabili.
C&A a ales de această dată jeanşii tocmai pentru că procesul de manufacturare a acestui tip de produs este unul complex. Dat fiind faptul că jeanşii sunt realizaţi din mai multe componente şi o înşiruire de procese şi procedee, furnizorii şi fabricile producătoare au selecţionate au fost verificate şi testate de nenumărate ori înainte de a li se oferi certificarea Cradle to Cradle nivel Gold. Unele părţi şi procese au trebuit dezvoltate de la 0 pentru a putea fi certificate.
„Proiectarea celor mai sustenabili jeanşi a fost o provocare în care echipele au lucrat cu sârguință pentru mai mult de un an. A fost nevoie de un parteneriat strâns între C&A și Fashion for Good cu diferiți furnizori, evaluatori și Cradle to Cradle Products Innovation Institute deoarece toate proprietățile materialelor trebuiau să fie evaluate cu atenție și testate în conformitate cu standardele riguroase ale produselor Cradle to Cradle”, a spus Jeffrey Hogue, directorul general pentru Sustainabilite al C&A.
Pentru a promova producția de îmbrăcăminte sustenabilă, C&A va publica, împreună cu lansarea de produse pentru jeans şi ghidul Fashion For Good “Developing C2C Certified Jeans”. Acest ghid, care va putea fi accesat gratuit de către oricine, va oferi informații despre cum se produc blugii sustenabili pentru a ajuta şi alte organizații sau branduri să respecte cerințele programului Cradle to Cradle Certified.
„Suntem extrem de multumiţi de rezultat. Toate componentele au fost optimizate cu succes pentru a se asigura că numai materiale non-toxice sunt folosite. În timpul procesului, numai energia regenerabilă şi standardele sociale ridicate au fost aplicate rezultând astfel un produs care este conceput pentru viața sa viitoare”, a declarat Hogue.
C&A își propune ca produsele sustenabile să devină noua normalitate. Prin urmare, prețul de vânzare pentru o pereche de jeans (de damă şi bărbați) este de 129 lei (29 de euro) în magazinul C&A online şi în magazine fizice selecţionate. Colecția C&A Cradle to Cradle Certified include tricouri și jeanşii certificaţi Gold, precum și articole certificate Bronze.
„Toate produsele sustenabile C&A vor fi comercializate sub eticheta/marca #WearTheChange lansată în primăvara anului 2018. Scopul acestei game #WearTheChange este acela de a aduce în atenţia clienţilor produsele cu atribute diferile care au fost produse în mod sustenabil în comparație cu articolele de îmbrăcăminte produse convențional; spre exemplu produsele Bio-Cotton sau cele cerficate Cradle to Cradle”, se arată într-un comunicat al C&A.
Cu aproximativ 1.500 de magazine în 18 ţări europene şi peste 31.000 de angajaţi, C&A Europa este unul dintre retailerii de top din industria de modă. Pe lângă Europa, compania C&A mai este prezentă şi în Brazilia, Mexic şi China.
Cradle to Cradle Products Innovation Institute este o organizație non-profit a cărei misiune este de a transforma industria de producţie a lucrurilor într-o forță pozitivă pentru oameni, economie și planetă. Fondată de William McDonough și Dr. Michael Braungart Institutul administrează programul Cradle to Cradle Certified ™ – un sistem de orientare pentru evaluarea și îmbunătățirea continuă a produselor pe baza a cinci caracteristici de sustenabilitate: sănătatea materială, reutilizarea materialelor, energia regenerabilă, gestionarea apei și corectitudinea socială.