Raport WWF: Cât de sustenabile sunt supermarketurile românești

10 supermarketuri prezente pe piața românească oferă produse din pește certificate MSC. 6 au pe rafturi detergenți prietenoși cu mediul, iar alte 3 comercializează fructe și legume românești ecologice. Acestea sunt doar câteva dintre performanțele de sustenabilitate înregistrate de primii 11 retaileri FMCG din România.

Retailer Scorecard 2015

Interesul retailerilor români în ceea ce privește sustenabilitatea a crescut în ultimul an, însă portofoliul de produse responsabile cu mediul rămâne unul restrâns. Este concluzia celei de-a patra ediții a studiului Retailer Scorecard, prin care WWF evaluează performanța de mediu a primilor 11 retaileri FMGC din România, cu ajutorul unui chestionar și al analizei la raft.

Kaufland s-a clasat pe primul loc, obținând însă doar jumătate din punctajul posibil. Este urmat de Auchan, Carrefour, Mega Image și Billa, care au obținut scoruri de peste 40%. Ceilalți 6 retaileri incluși în studiu – Profi, Lidl, Cora, Penny Market, Metro și Selgros – au înregistrat scoruri mult mai mici, parțial și pentru că nu au completat chestionarul.

Cu toate că și-au îmbunătățit performanțele, retailerii nu comunică însă într-un mod transparent și complet clienților despre politicile de achiziții de care depinde sustenabilitatea produselor oferite.

Ce produse sustenabile putem găsi în supermarketuri

În acest moment, 10 din cele 11 magazine comercializează produse din pește certificate MSC (Marine Stewardship Council). Singurul care nu le oferă este Penny Market. Progresul este semnificativ: în 2012, doar 3 retaileri aveau pe rafturi astfel de produse.

În ceea ce privește produsele din lemn și hârtie certificată FSC (Forest Stewardship Council), rezultatele nu sunt însă la fel de bune. Doar Auchan, Kaufland și Carrefour și-au îmbunătățit performanțele, însă oferta la raft nu este delos variată.

La categoria detergenți prietenoși cu mediul, retailerii stau mai bine. Numărul celor care oferă asemenea produse a crescut: 6 din 11, comparativ cu doar 3 în 2014 și 2 în 2012.

Mai multe produse românești, însă puține – ecologice

Anul trecut, niciun retailer nu comercializa fructe și legume românești provenite din agricultura ecologică. În 2015, însă, Auchan, Carrefour și Profi au declarat că oferă astfel de produse.

Retailerii stau mai bine la categoriile lapte și ouă: 50% din laptele dulce comercializat este românesc, la fel și 99% dintre ouă. Însă, doar 10% dintre aceste produse sunt și certificate ecologic.

Conform autorilor raportului, Retailer Scorecard urmărește performanța de mediu a retailerilor prin politicile de sustenabilitate implementate și produsele certificate disponibile la raft. Sectoarele-cheie analizate sunt: politici de mediu, pește și fructe de mare, produse din hârtie, detergenți, produse lactate, ouă, legume și fructe. Evaluarea este realizată pe baza unui chestionar completat de reprezentanții fiecărei companii și a unei fișe de observație, completată în teren de către reprezentanții WWF”.

 

spot_img

Ultimele știri