PSA și Renault se descurcă bine pe frontul eficienței carburantului

0Peugeot și Citroen vor prezenta fiecare concepte care utilizează materiale ultraușoare și trenuri de rulare hibrid, cu aer comprimat, pentru a reduce consumul până la 2 litri de benzină la o sută de kilometri, relatează Automotive News, citat de Mediafax.

Renault va prezenta la rândul său un nou concept hibrid ușor, cu un consum de un litru de benzină la o sută de kilometri.

PSA și Renault se descurcă bine pe frontul eficienței carburantului în Europa. Ambii producători au game de vehicule concentrate pe categoriile de vehicule mici, au experiență solidă în tehnologia diesel și s-au orientat către reducerea motoarelor”, a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, pentru Automotive News Europe.

O parte, nedezvăluită, din fondurile utilizate de producătorii francezi pentru crearea conceptelor provin de la guvernul francez, care în 2009 a acceptat să pună la dispoziția acestora câte 3 miliarde de euro, sub formă de finanțare de urgență, prin împrumuturi cu dobânzi scăzute.

La momentul anunțării împrumuturilor, PSA a precizat că va utiliza cea mai mare parte din bani pentru dezvoltarea de vehicule cu consum de carburant și emisii poluante reduse.

Renault a anunțat la rândul său că va folosi fondurile de la stat pentru dezvoltarea de vehicule cu emisii de dioxid de carbon zero sau aproape de zero.

Între vehiculele concept care vor fi prezentate la Paris se află C4 Cactus Airflow 2L (Citroen), 208 HYbrid Air 2L Demonstrator (Peugeot) și Eolab (Renault).

Atât Cactus, cât și 208, sunt cu 100 de kilograme mai ușoare decât modelele existente pe piață, datorită utilizării unor materiale ultraușoare, cum ar fi fibra de carbon, aluminiu, oțeluri speciale și materiale compozite. De asemenea, aceste materiale sunt mai aerodinamice decât alte materiale.

Potrivit IHS, următoarea generație de Citroen C3 va include probabil unele din materialele ultraușoare, aerodinamica și trenul de rulare de la C4 Cactus.

Conceptul Eolab al Renault include tehnologii cu consum redus de energie care vor fi introduse treptat la automobilele din producție, înainte de 2020. Eolab are un motor pe benzină de 75 de cai putere, cu trei cilindri de un litru, o baterie de 6,7 kWh și o transmisie cu trei viteze, cu un motor electric integrat.

spot_img

Ultimele știri