Atunci când fanii Porsche prives cu nostalgie la istoria brand-ului care a dat naștere emblematicului model 911, cei mai mulți își i-au ca punct de reper anul 1948, care într-o oarecare măsură reprezita anul de naștere al mărcii germane de automobile. Însă cu mult înainte ca modelul 911 să prindă viață, fondatorul companiei, Ferdinand Porsche, a construit în 1898 modelul electric P1.
P1 a fost construit în parteneriat cu K.K. Hofwagenfabrik Jacob Lohner & Company și era cunoscut în mod official că “Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model.”
La prima vedere, P1 arată ca și o trăsură, Ferdinand Porsche, care era responsabil și de design, a echipat modelul arhaic cu o tehnologie , care la acea vreme, era vârful de lance.
P1 era echipat cu un motor electric de 130 de kilograme care genera maxim trei căi. Motorul atingea o viteză maximă de 35 km/h, și mulțumită bateriilor, care adăugau o încărcătură de 500 de kilograme, putea străbate o distanță de 80 de kilometric.
Deși proiectat în urma 116 ani, autonomia acestuia nu este mult în urma motoarelor electrice modern.
Modelul original este păstrat în expoziția permanentă a Muzeului Porsche.