Primul hibrid experimental din Romania va fi prezentat la sfarsitul acestei luni la Monte Carlo, in cadrul unei competitii de automobile ce folosesc energii alternative.
Dacia Hamster Hybrid-Electricway este un studiu independent al „Centrului de Cercetare Universitara Ingineria Automobilului”, din cadrul Universitatii din Pitesti. Proiectul este derulat in cadrul programului EcoLOGIC si are ca obiectiv realizarea unui automobil cu emisii CO2 de numai 99 g/km.
Automobilul foloseste platforma tehnica a Daciei Sandero, cu un sistem de propulsie EcoMatic Hybrid System. Hamster este un sistem hibrid diesel-electric, de tipul plug-in, motorul termic fiind plasat sub capota din fata, iar sistemul electric in partea din spate.
Denumirea masinii a fost aleasa asa incat sa ilustreze scopul experimental al masinii, acela de „cobai” pentru studenti, dar este cu atat mai potrivit cu cat cuvantul „hamster” provine din limba germana si defineste capacitatea de a stoca si de a face rezerve de energie.
Studentii mai pregatesc alte 2 experimente
Micul hibrid cu nume simpatic nu este insa singura initiativa de acest gen. Studentii de la Pitesti mai lucreaza la alte doua modele de automobile ecologice, ce vor fi dezvoltate tot pe platforme Dacia.
„Cele trei modele functionale pe care dorim sa le finalizam ELECTRA, GRAND SANDERO si HAMSTER sunt destinate exclusiv cercetarilor universitare desfasurate in laboratorul Sisteme Alternative de Propulsie pentru Automobile – Energii Alternative si Regenerabile pentru Automobil”, a declarat pentru Green Report conducatorul proiectului, profesorul Dan Marinescu.
Dacia Hamster este realizata in laboratorul „Sisteme de Propulsie Alternativa si Energii Regenerative”, din cadrul Facultatii Tehnice din Pitesti. Pentru Dacia Hamster mai este in studiu si un sistem de alimentare cu energie electrica de la celulele fotovoltaice plasate pe acoperis.
Citeste si: