Prețurile bateriilor pentru mașinile electrice s-au prăbușit în SUA, dar rămân ridicate în Europa

Prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au scăzut de-a lungul anilor și ar urma să scadă într-un ritm alert. Creșterea cererii duce de obicei duce la o mărire a prețurilor, dar acest lucru nu s-a întâmplat în cazul bateriilor EV, cel puțin pe termen lung.

Scăderea prețurilor bateriilor se datorează parțial unei creșteri a cererii și extragerii materiilor prime cheie, unei creșteri a producătorilor de baterii și a eforturilor lor de producție, subvențiilor și o serie de alți factori. Aceste scăderi au apărut chiar dacă ne aflăm în mijlocul unei pandemii globale, a unei penurii globale de cipuri și de alte produse și a unei creșteri de prețuri la aproape orice, însă vehiculele electrice prind, iar prețurile bateriilor și celulelor litiu-ion scad, potrivit insideevs.com.

Potrivit sondajului anual al bateriilor realizat de Bloomberg New Energy Finance, prețurile pentru un pachet anual au scăzut cu aproximativ 6% din 2020 până în 2021. În 2010, prețurile bateriilor litiu-ion erau în medie de 1.200 USD per kWh. Astăzi, acestea au scăzut cu 89%, la o medie de doar 132 USD pe kWh. Cu doar un an în urmă, prețurile pachetelor erau de 140 USD per kWh.

Prețurile pachetelor au fost mediate din mai multe utilizări diferite, cum ar fi mașini electrice pentru pasageri, autobuze și proiecte de stocare a bateriilor. Dacă izolăm doar bateriile EV, prețul pe kWh este de 118 USD. Mai mult, defalcarea la nivelul celulei pune prețul mediu la doar 97 USD per kWh. Green Car Congress spune că acest lucru arată că 82% din prețul total al acumulatorului EV este legat doar de celule.

Publicația notează că prețurile pachetelor au fost cele mai mici din China, la doar 111 dolari pe kWh. În Europa, prețurile sunt cu 60 la sută mai mari. Între timp, prețurile sunt cu 40 la sută mai mari în SUA decât în ​​China.

Deși toate acestea sunt știri pozitive, sondajul sugerează că prețurile ar putea crește marginal. De altfel, deși prețurile bateriilor pentru mașinile electrice au fost în scădere pe tot parcursul anului 2021, în a doua jumătate a anului prețurile au început să crească. Șeful departamentului de metale și minerit la BloombergNEF Kwasi Ampofo explică:

„Deși prețurile bateriilor au scăzut în general în 2021, în a doua jumătate a anului prețurile au crescut. Estimăm că prețul mediu al unei celule NMC (811) este cu 10 USD / kWh mai mare în al patrulea trimestru decât în ​​primele trei luni ale anului”, a spus Ampofo.

Citește și: Brașov devine primul municipiu din România care se bazează pe energie verde 100% 

spot_img

Ultimele știri