KLM este prima companie aeriană din lume care investește în bio combustibil pentru industria aeronautică și va construi împreună cu SKyNRG și SHV Energy o unitate de producție.
Obiectivul operatorului aerian pentru următorii zece ani să cumpere și să foloseasă peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviație, în fiecare an.
Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda și este programată pentru a fi inaugurată în 2022. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.
KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parțial cu bio-kerosen, un substitut sustenabil al kerosenului, la finalul anului 2018 fiind operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen.
Combustibilul sustenabil pentru aviație este o opțiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de CO2, pe lângă reînnoirea flotei și creșterea eficienței operaționale.
Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de bio combustibil, precum și 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de CO2 de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică.
„Prin colaborarea cu alte părți, putem construi o instalație care va accelera dezvoltarea unui carburant sustenabil pentru aviație. Din anul 2022, instalația va produce 100.000 de tone pe an, dintre care 75.000 de tone vor fi achiziționate de KLM. Acest lucru va reduce emisiile de CO2 cu 200.000 de tone pe an, ceea ce este egal cu emisiile eliberate de 1.000 de zboruri KLM între Amsterdam și Rio de Janeiro”, spune Pieter Elbers, președinte și CEO al KLM
Ulei de gătit transformat în bio-kerosen. Emisiile de CO2 vor fi reduse cu 85%
Materia primă folosită pentru producție va fi formată din deșeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă. Instalația va funcționa pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei și a energiei eoliene.
Datorită acestor opțiuni, acest carburant pentru aviație oferă o reducere a emisiilor de CO2 de cel puțin 85% în comparație cu combustibilii fosili. Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine și a emisiilor de sulf.
Construcția acestei fabrici este în concordanță cu obiectivele de sustenabilitate ale KLM și reprezintă un pas important spre implementarea planului de acțiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizații de transport și centre de cunoaștere.
În plus față de KLM și SHV Energy, SkyNRG s-a alăturat și cu alți parteneri din Olanda și din alte țări, în cadrul proiectului DSL-1: EIT Climate-KIC, Grupul Royal Schiphol, GROEIfonds, NV NOM, Groningen Seaports, Nouryon, Gasunie, Arcadis, TechnipFMC, Haldor Topsoe, Desmet Ballestra, Susteen Technologies și MBP Solutions. Acești parteneri vor fi implicați în diferite faze ale proiectului.