România ar trebui să depășească statutul de producător și exportator de materie primă bio și să-și folosească cu adevărat potențialul extraordinar și să facă din calitatea produselor sale agro-alimentare un brand de țară de care să fim mândri, a declarat, miercuri, la deschiderea celei de-a 19 ediții a târgului internațional Indagra, premierul Victor Ponta.
Este foarte important să dezvoltăm toate sectoarele agriculturii și zootehniei, însă este important să avem și un brand de țară. Eu personal încurajez, și îmi doresc, ca România să aibă un brand format pe faptul că avem cea mai performantă și cea mai rapidă dezvoltare în domeniul agriculturii bio”, a spus Victor Ponta.
Premierul Victor Ponta, alături de ministrul Agriculturii, Daniel Constantin și de ministrul chinez al Agriculturii, Han Changfu, au fost invitați să taie primii din pâinea uriașă și să deguste împreună cu vizitatorii prezenți la Indagra.
Are cu 10 kilograme mai mult decât pâinea (…) de anul trecut. În total are 70 de kilograme, iar cea de anul trecut avea aproape 60 de kilograme. Este o pâine cu cartofi, naturală sută la sută. Am folosit 50 kilograme făină, 30 de litri de apă, un kilogram de drojdie, unul de sare și 5 kg de cartofi. Au lucrat patru oameni, iar procesul tehnologic a durat 8 ore, dar a meritat”, a spus președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN), Aurel Popescu.
Peste 450 de firme din 22 de țări sunt prezente la târgul internațional de produse și echipamente în domeniul agriculturii, horticulturii, viticulturii zootehniei, Indagra 2014, care a debutat miercuri, la Romexpo, alături de alte cinci târguri cu tematici complementare și cu tradiție în domeniu.